شناسه خبر : 6515

شناخت ما نسبت به بیمه محدود است!

شناخت ما نسبت به بیمه محدود است!

نشست پلنت، شبکه نوآفرینی در صنعت بیمه و مالی در روز سوم نمایشگاه اینوتکس۲۰۱۹ و در هاب رسانه برگزار شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، در ابتدای رویداد شبکه نوآفرینی در صنعت بیمه و مالی محمود کریمی مدیر ارشد کارخانه نوآوری پلنت گفت: ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بیمه موضوع مهمی است و در فضای تکنولوژی باعث پیشرفت این صنعت می‌شود.
کریمی در ادامه بیان کرد: برای سازمان‌های بزرگ ابهامات زیادی در حوزه فین‌تک‌ها مطرح است واستارت‌آپ‌هایی که به عنوان یک شبکه نوآوری در صنعت بیمه مطرح می‌شوند، راه حلی برای این ابهامات هستند.
وی افزود: صنعت بیمه باید از نگاه مشتریان به بررسی مشکلات و موضوعات این صنعت بپردازد، موضوعی که کمتر به آن توجه شده است.
کریمی همچنین افزود: برخی از شرکت‌های بیمه نیاز به یک مکمل برای ارائه بهتر خدمات خود به مشتریان دارند. این مکمل‌ها می‌توانند شرکت‌های استارت‌آپی باشند.
مدیر ارشد کارخانه نوآوری پلنت درباره نامگذاری این شبکه نوآفرینی نیز گفت: پلنت به معنای سیاره و فضای جدیدی در صنعت بیمه است.
در ادامه این رویداد، رضا قربانی مدیرعامل راه‌پرداخت، موضوع تاریخ بیمه را بسیار جدی دانست و گفت: از ابتدای تأسیس بانک و بیمه در ایران ساختار رگولاتوری بین آنها شکل گرفت اما در ادامه این ساختار از بین رفت.
قربانی وجود اینشورتک را در ایران نوعی توهم دانست و بیان کرد: کارگزاری‌هایی که تا الان وجود دارند با وب‌سایت‌های زیبا را نباید به اینشورتک تعبیر کرد.
مدیرعامل نوین‌تک با بیان اینکه شناخت ما نسبت به بیمه محدود است، افزود: در کشور ما بیمه به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نمی‌شود و بلکه افراد زیادی نام بیمه را بسیار محدودتر از توانمندی‌های این صنعت می‌شناسند.
وی در ادامه این نشست به تفاوت زیرساخت‌های بیمه‌ای ایران و دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به پیشرفت در بخش استارت‌آپی صنعت بیمه باید با توجه به جزئیات پیش رفت.
محمدرضا قبادی مدیرعامل نوین‌تک در ادامه این رویداد بیان کرد: اکوسیستم نوآوری در ایران بسیار جوان است و حداکثر ۱۲ سال دارد.
قبادی با توضیح اینکه باید برای پیشرفت صنعت بیمه صبر کرد و به صورت ارگانیک پیش رفت، افزود: زیرساخت‌های بیمه‌ای در دنیا متفاوت بوده و چیزی که در ایران در حال شکل‌گیری است راه طولانی را در پیش دارد.
به گفته مدیرعامل نوین‌تک، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی، فرهنگ، سمت تقاضا و نوع ترند بازار از جمله مواردی هستند که در پیشرفت هر کار نوآورانه‌ای لازم هستند و پیشرفت صنعت بیمه نیز از این قانون مستثنی نیست.
امیرعباس امامی مدیرعامل کارچین که از دیگر سخنرانان این رویداد بود در ادامه بیان کرد: در همه جای دنیا بانک‌ها پیشروتر از بیمه‌ها هستند و مشکلات اساسی که در این صنعت داریم، باعث می‌شود صحبت از تکنولوژی‌های نو، لوکس به نظر برسند.
امامی با بررسی نقش استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در صنعت بیمه گفت: استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها باعث می‌شوند بتوانیم در فضای تکنولوژی پرش‌های موفقی داشته باشیم و با سرعت بیشتری به سمت موفقیت بیشتر در این صنعت گام برداریم. رشد ارگانیک در صنعت بیمه چیزی است که باید همه ما به سمت آن حرکت کنیم و در این مسیر صبر داشته باشیم.
آرین افشار مدیرعامل فینووا در ادامه نشست پلنت با بیان اینکه در سازمان‌های ما، رفتار مشتریان باعث استفاده کردن از تکنولوژی‌ها می‌شود، گفت: صنعت بیمه باید به‌روزتر شود تا استارت‌آپ‌ها بتوانند خدمات خود را به آنها ارائه کنند.
افشار با سنتی دانستن رویکرد صنعت بیمه افزود: صنعت بیمه می‌تواند در حوزه تکنولوژی مشاوره‌هایی بگیرد که منجر به پیشرفت چشمگیر بیمه در ایران بشود.
نیما بهروان مدیر توسعه دیموند نیز در این رویداد درباره راه‌های افزایش فرهنگ‌پذیری مردم گفت: اتفاقاتی که در اکوسیستم کارآفرینی در حوزه‌های مختلف رخ داده، راه‌کاری است تا شرکت‌های بیمه‌ای از آنها برای پیشرفت و فرهنگ‌سازی در این زمینه استفاده کنند.
بهروان همچنین افزود: ما باید با شناخت نیازهای تکنولوژی به سمت پیشرفته شدن در فضای استارت‌آپی گام برداریم.
 هاب رسانه همزمان با آغاز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ به برگزاری رویدادها و نشست‌های خبری مختلف پرداخته است و در روز پایانی نمایشگاه برگزارکننده مراسم رونمایی از قرارداد مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت هم‌آوا می‌پردازد.
هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه ۹۸ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر