شناسه خبر : 6479

کارگران آق‌قلا نیازمند حمایت بیمه‌ای هستند

کارگران آق‌قلا نیازمند حمایت بیمه‌ای هستند

نورمحمد تربتی‌نژاد (نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی) ، در خصوص آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده استان گلستان توضیح داد: سیل آق‌قلا و گلستان با سایر استان‌ها تفاوت داشت، یعنی ضمن اینکه آب زیادی در سطح شهر روان بود، آب‌ماندگی یا آبگرفتگی نیز در شهرها و روستا ایجاد شد. حدود یک ماه مردم آق قلا و گلستان درگیر این مسئله بودند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: پس از سیل خوشبختانه دولت در زمینه ارزیابی خسارات خوب عمل کرد و تمام خسارات وارده به منازل مسکونی، مراکز آموزشی، زمین‌های کشاورزی و... را ارزیابی کردند. به عنوان مثال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به مرمت و احداث منازل مسکونی روستایی و شهری اقدام کرد از این رو ما انتظار داریم همه بنیادها و نهادها مانند بنیاد مسکن به تعهدات خود عمل کنند.

کارگرانی که در دوران سیل و بعد از آن به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شدند، نیاز دارند که مورد حمایت بیمه‌ای قرار بگیرند.

نماینده مردم آق‌قلا با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی این استان گفت:‌ در بخش کشاورزی و خسارت به محصولات ارزیابی‌هایی انجام شده که در حال برآورد و پرداخت خسارت هستیم. همچنین باید به مراکز بهداشتی و آموزشی توجه ویژه شود. همچنین کارگرانی که در دوران سیل و بعد از آن به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شدند، نیاز دارند که مورد حمایت بیمه‌ای قرار بگیرند. همه اینها مستلزم تسریع در روند کار است. من از دولت به عنوان نماینده شهرستان آق قلا درخواست می‌کنم که مساعی و کوشش بیشتری در این زمینه انجام دهد.

تربتی‌نژاد در خصوص وضعیت منازل مسکونی مردم مناطق سیل‌زده توضیح داد: آن منازلی که نیازمند تعمیر بودند، ارزیابی شدند. همچنین ساکنان خانه‌هایی که به عنوان منزل تخریبی شناخته شده‌اند به جای دیگری منتقل شدند و همچنین منابعی که سیل‌زدگان بتوانند منازل دیگری را اجاره کنند به آنها ارائه خواهد شد. ساخت و ساز منازل باید خیلی زودتر آغاز شود تا ساکنان آن به خانه‌های خود بازگردند.

وی در خصوص توزیع پکیج لوازم خانگی میان مردم مناطق سیل‌زده گفت: این پکیج‌ها توسط نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی مثل کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است،  برخی از مردم  درخواست داشتند؛ توزیع این لوازم دقیق‌تر انجام شود، اما به دلیل اینکه گستردگی زیاد است، امکان دارد به طور غیرعمد مشکلاتی در توزیع به وجود بیاید. باید سیستم درست‌تری برای توزیع این لوازم اعمال شود.

نماینده مردم آق‌قلا در پایان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: برخی از زمین‌های کشاورزی از ابتدا بیمه بوده‌اند و بیمه موظف است خسارت آنها را پرداخت کند، اما آن زمین‌های کشاورزی که بیمه نبوده‌اند، برآورد خسارت شده‌اند، اما خسارت آنها با کندی پرداخت می‌شود‌. از طرف دیگر برخی  کارها مثل ساخت و ساز منازل مسکونی نیاز به زمان دارد، در حالی که رسیدگی به زمین‌های کشاورزی برای کشت و کار مردم نیز یک اقدام ضروری است. اگر این افراد خسارتشان را نگیرند و پول نداشته باشند، امکانی برای کشت نیز نخواهند داشت، در نتیجه ضرر آن به دولت برمی‌گردد، زیرا از لحاظ تولید محصولات استراتژیک مشکل پیدا می‌کنیم.

ارسال نظر