شناسه خبر : 6476

تأمین اجتماعی به تعهدات خود در قبال کارگران جوشکار عمل نمی‌کند

تأمین اجتماعی به تعهدات خود در قبال کارگران جوشکار عمل نمی‌کند

عضو هیات مدیره انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت‌سازان شهر تهران گفته است که سازمان تأمین اجتماعی متعهد شد بابت هر کارگری که کارت مهارت دریافت کند، سهمیه بیمه تأمین اجتماعی بگیرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، با این‌حال می‌گویند چون دولت به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌توانند فعلاً به تعهدات بیمه‌ای خود نسبت به کارگران جوشکار عمل کنند و کارگران جوشکار در وضعیت بلاتکلیفی هستند. 

مختار رمضانی،افزود:خیلی از کارگران جوشکار کارت مهارت دارند، در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و بازرسی برای احراز کارگر بودن فرد به عمل آمده اما شعب تأمین اجتماعی دادن دفترچه به آنان را به تعویق می‌اندازد. 

طبق اظهارات این عضو هیات مدیره کارگران جوشکار و اسکلت‌ساز شهر تهران، سازمان تأمین اجتماعی متعهد شده بود تا ۱۵۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی در ماه گذشته به کارگران بدهد که هنوز خبری نشده است.

مختار رمضانی، می‌گوید: خیلی از کارگران جوشکار فصلی هستند، یعنی در ماه‌هایی از سال به کار کشاورزی یا معدن مشغول هستند. بازرسی تأمین اجتماعی برای کارگرانی که ممکن است شش ماه از سال را به کار دیگری مشغول باشند، یک مشکل حاد است چون طی بازرسی‌ها نیستند و در نتیجه بیمه‌شان قطع می‌شود.

به گفته او، کارگران جوشکار خیلی در معرض بیماری و حوادث کار قرار می‌گیرند اما عمدتاً از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار نیستند. حال که بیکاری طولانی‌مدت هم به دغدغه‌های کارگران اضافه شده مشکلات کارگران برای بیمه بیشتر هم هست.

ارسال نظر