شناسه خبر : 6475

۱۶۹هزار صیاد کشور بیمه تکمیل درمان ندارند/ قصور اصلی از سوی اتحادیه صیادان مرکزی است

169هزار صیاد کشور بیمه تکمیل درمان ندارند/ قصور اصلی از سوی اتحادیه صیادان مرکزی است

عضوهیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران اظهار کرد که اتحادیه متبوع وی نتوانسته است طرح بیمه تکمیل درمان صیادان را به خوبی اجرایی کند، به طوری که در استان خوزستان و بوشهر یک نفر هم از صیادان بیمه تکمیل درمان نشده است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، علی شاهخوره نژاد در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: در حال حاضر بیمه تکمیل درمان صیادان در قسمت هایی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجراست، اما با وجود گذشت یکسال تعداد بسیار کمی از صیادان این مناطق از بیمه تکمیل درمان برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: " حدود170 هزار صیاد در کشور مشغول به فعالیت بوده، اما کمتر از 1000 نفر آنها دارای بیمه تکمیل درمان هستند."

عضوهیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران با بیان اینکه "معاونت صید شیلات ایران همکاری های لازم را در زمینه بیمه تکمیل درمان صیادان با اتحادیه داشته است" گفت: قصور اصلی در این مساله از سوی اتحادیه صیادان مرکزی است زیرا این اتحادیه نتوانسته است مدیریت و ساماندهی های لازم را انجام دهد و تعاونی های  صیادان را یکدست کند.

شاهخوره  نژاد افزود: در گذشته سازمان شیلات همکاری های لازم را با اتحادیه صیادان نمی کرد، اما در حال حاضر سازمان شیلات حاضر به همکاری هست ولی تشکیلات صیادی قدرت و توان اجرایی برای متحد کردن صیادان و اتحادیه های استانی را ندارند و نتوانسته اند نظر آنها را جلب کنند تا تعاونی های زیرمجموعه خود را توجیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین کاری که برای صیادان می توان انجام داد همین بیمه تکمیل درمان برای آنها و خانواده هایشان است زیرا بیمه مسئولیت تنها برای رفع مشکلات مالکان کارگاه ها خوب است.

ارسال نظر