شناسه خبر : 6472

مستمری سودجویان قطع می‌شود

مستمری سودجویان قطع می‌شود

رئیس اداره تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: ما با استفاده از مستندات و سازوکار‌های بیمه‌ای، متقاضیان را رصد کرده و به محض اثبات دور زدن قانون نسبت به قطع مستمری آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از میزان، ناهید حیدری، رئیس اداره تامین اجتماعی غرب تهران، گفت: ما در سازمان تامین اجتماعی با استفاده از مستندات، سازوکار‌های بیمه ای، بازرسی‌های ادواری و برنامه‌های همپوشانی بیمه‌ای از طریق بانک اطلاعاتی ثبت احوال، آن دسته از متقاضیان برقراری مستمری را رصد کرده و به محض اثبات خلاف و دور زدن قانون توسط این افراد، به طور جدی برخورد و نسبت به قطع مستمری آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

حیدری، تأمین امنیت خاطر و رفع دغدغه از نیرو‌های مولد و شاغل را فلسفه وجودی سازمان تأمین اجتماعی خواند و گفت: سازمان تامین اجتماعی این رسالت را با ارائه ۱۸ نوع خدمت مختلف در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌دهد.

رئیس تأمین اجتماعی غرب تهران افزود: از جمله این خدمات می‌توان به برقراری مستمری بازماندگان برای بیمه شدگانی اشاره کرد که فوت می‌کنند و خانواده و افراد تحت تکفل آن ها، شامل فرزندان، همسر و پدر و مادر، از مزایای مستمری بلند مدت بهره می‌برند.

این مقام مسئول درخصوص نحوه بهره مندی فرزندان اُناث و ذُکور از مستمری فوت شده بیان کرد: فرزندان ذکور مادامی که مشغول تحصیل هستند با ارائه گواهی تحصیل و یا از کارافتادگی کامل بنا به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی از مستمری استفاده خواهند کرد. فرزندان اناث نیز با دو شرط نداشتن همسر و اشتغال به کار می‌توانند از این مستمری استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد سودجویی افرادی هستیم که با طلاق‌های صوری خود را واجد شرایط دریافت مستمری نشان می‌دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تکرار این رفتار سودجویانه و خلاف قانون در سال‌های اخیر، موجب شد تا در سال ۹۶ دستورالعملی از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شد، تا در ادارات این سازمان به سودجویان به شکل جدی برخورد شود.

حیدری گفت: اینکه ما قانون را به خاطر نیازمندی‌های خود دور بزنیم درست نیست. البته این دور زدن قانون فقط محدود به طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری نیست بلکه موارد متعددی از سوء استفاده‌ها صورت می‌گیرد و ما باید حق را به حق دار برسانیم.

ارسال نظر