شناسه خبر : 6440

۲۳۵واحد مسکونی روستایی نقده بیمه شدند

۲۳۵واحد مسکونی روستایی نقده بیمه شدند

مدیر بنیاد مسکن نقده گفت: ۲۳۵واحد مسکونی روستایی این شهرستان طی سه سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رشید نقی زاده گفت: بیش از ۱۰ روستا از توابع شهرستان نقده و بخش محمدیار جهت پیشگیری از حوادثی چون سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ و سه ماهه اول سال جاری بیمه شده اند.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۵۰ واحد مسکونی در سال ۱۳۹۶ و ١۶٢ ساختمان در سال گذشته بیمه شده اند و امید می رود ۲۳ واحد مسکن روستایی نیز در سال جاری بیمه شود.
وی افزود: سه شرکت بیمه ای میهن، سینا و بیمه دانا با بنیاد مسکن شهرستان نقده در راستای بیمه گذاری همکاری داشته اند که قراردادی ۱۰ ساله با مالکان این واحد های مسکونی منعقد کرده اند.
نقی زاده در خصوص تسهیلات پرداخت شده جهت تعمیرات ساختمان های روستایی و شهری نقده بیان کرد: تا به امروز پنج میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان جهت تعمیرات ساختمان های روستایی و هشت میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان وام جهت تعمیرات ساختمانی در سطح شهرستان نقده اختصاص داده شده است.
وی گفت: تا به امروز ۴٣ درصد از واحد های مسکونی روستایی با بودجه ای بالغ بر ۴٠ میلیارد و ششصد میلیون تومان تعمیر و نوسازی شده اند.
بر اساس این گزارش، نقده دارای ۹۵ روستا بوده که ۷۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۸ روستا زیر ۲۰ هزار خانوار است و یکهزار و ۱۹۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۲ نفر در این روستاها زندگی می کنند.

ارسال نظر