شناسه خبر : 6436

کارگران ساختمانی برای بیمه شدن در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

کارگران ساختمانی برای بیمه شدن در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

سرپرست اداره کل تعاون و کار هرمزگان گفت: کارگران ساختمانی در استان برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به نشانی www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام خود و افراد تحت تکفل شان اقدام کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس قانون کارگران ساختمانی تنها هفت درصد حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و از پرداخت بقیه حق بیمه معاف هستند.

کیامرث برخورداری احمدی گفت: بر اساس سهمیه مشخص‌شده برای استان‌ها، هرمزگان می‌تواند نسبت به بیمه کردن ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر کارگر ساختمانی اقدام کند که تا پایان سال ۹۷ ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر بیمه‌شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۶ هزار و ۵۵۶ نفر دیگر از این سهمیه باقی‌مانده که امید می رود کارگران ساختمانی با مراجعه با نشانی اینترنتی یادشده نسبت به بیمه کردن خود و کسان زیر پوشش شان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بیمه کارگران ساختمانی با توجه به میزان وقوع حوادث ناشی از کار که در این بخش رخ می‌دهد بسیار حایز اهمیت است و سال گذشته این استان شاهد ۲۳۶ مورد پیشامد ساختمانی بود.

سرپرست اداره کل تعاون و کار هرمزگان ابراز داشت: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام همه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در سامانه یاد شده الزامی است و برای حائزان شرایط بازرسی به صورت رایگان انجام می شود.

ارسال نظر