شناسه خبر : 6427

۲سال مزایای بیمه‌ای برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی

۲سال مزایای بیمه‌ای برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح‌های کارورزی، یارانه حقوق و دستمزد، مهارت آموزی و مشوق‌های بیمه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین، پروانه نیک مرام عنوان کرد: طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان در سال گذشته به وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اجرایی شده است که امسال ۱۲۸ میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت‌های شغلی است.

وی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۴۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت می‌شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند می‌توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر