توضیحات فرماندار عسلویه درباره آتش‌سوزی لنج‌ها در اسکله نخل تقی

توضیحات فرماندار عسلویه درباره آتش‌سوزی لنج‌ها در اسکله نخل تقی

‌فرماندار عسلویه اظهار کرد: آتش سوزی روز گذشته در اسکله نخل تقی ابتدا از یک شناور آغاز و سپس به شناورهای دیگر منتقل شد.

‌به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالنبی یوسفی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: کارشناسان در حال بررسی علت اصلی آتش سوزی و میزان خسارت وارده هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۵ لنج باری در این حادثه دچار آسیب شدند، افزود: سه فروند از این لنج‌ها صد درصد در آتش سوخته و از بین رفته و دو فروند لنج نیز بین ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده اند.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: آتش سوزی از حدود ساعت ۱۳ ظهر روز جمعه آغاز و ساعت ۱۵:۳۰ مهار شد.

یوسفی بیان کرد: شناورها بار خود را تخلیه کرده و در پارکینگ و در کنار هم قرار داشته اند که آتش از لنج اول به سایر لنج‌ها سرایت کرده است. خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: هر آن احتمال وقوع حادثه می‌رود و شناورها باید مسائل امنیتی را رعایت و اوضاع را کنترل نمایند.

فرماندار عسلویه با اشاره به حوادث پیشین افزود: سابقا و در بنادر دیگر نیز چنین حوادثی رخ داده که عمدتاً آتش از یک شناور آغاز شده و بعد به شناورهای دیگر سرایت می‌کند و به طور معمول نیز خطای انسانی در آن دخیل است.

یوسفی با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل ایمنی عنوان کرد: افراد باید شرایط را تحت کنترل گرفته و همچنین نسبت به فراهم سازی شرایط ایمن و بیمه لنج‌ها اقدام نمایند.

گفتنی است روز گذشته (جمعه ۱۷ خردادماه) وقوع یک حادثه آتش سوزی گسترده در اسکله نخل تقی عسلویه موجب سوختن پنج فروند لنج باری شد.

 

ارسال نظر