شناسه خبر : 6410

بسیاری مشاغل تهران هنوز بیمه تامین اجتماعی ندارند

بسیاری مشاغل تهران هنوز بیمه تامین اجتماعی ندارند

استاندار تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل در استان تهران بیمه تأمین اجتماعی ندارند، گفت: این مشاغل باید شناسایی شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در چهارمین جلسه شورای اشتغال استان تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در جنگ اقتصادی و تحریم قرار دارد و راه خروج از این بن‌بست اشتغال، تولید و حمایت از کالای ایرانی است و حداکثر استفاده از توان تولید کشور به سازمان صنعت معدن و تجارت استان ابلاغ شده است و هر گونه تلاشی صورت بگیرد که فضای کسب و کار را رونق ببخشد از آن حمایت می‌کنیم.

وی  گفت:‌صنعت آمایش سرزمینی برای توسعه هر شهرستان تهیه شده است که بر اساس آن پیش می‌رویم.

استاندار تهران افزود: در 44 هکتار اراضی کشاورزی استان کسب و کار کشاورزی باید رونق پیدا کند و مهارت آموزی انجام شود.

بندپی بیان داشت: باید مهارت آموزی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی انجام شود و از اینکه چقدر تحصیلکرده در این حوزه داریم آمار بسیار دقیقی وجود ندارد.

وی گفت:‌ما باید تمام انرژی و توان‌مان را در حوزه اشتغال به کار بگیریم و شرایطی را مهیا کنیم که رونق تولید در استان داشته باشیم.

استاندار تهران بیان داشت: 4 میلیون و800 هزار دانشجو داریم  و نظام آموزشی ما خلاقیت، مهارت و  جرات به کار نیز ایجاد نکرده است. هر دانشجوی فارغ‌التحصیل پزشکی در حال حاضر قدرت کار دارد ولی در سایر رشته‌ها اینطور نیست.

بندپی افزود:‌دانشجوی کشاورز ما شاید هنوز مزارع را ندیده و شاید حتی نمی‌تواند آفت چیست.

وی افزود: بسیاری مشاغل در تهران وجود دارد که هنوز بیمه تامین اجتماعی ندارند و در آمار ما نیامده‌اند.

استاندار تهران گفت: اتباع غیرمجاز نیز در استان تهران شاغل هستند که این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد تا میزان اشتغال واقعی را به دست آوریم.

بندپی ادامه داد: صندوق کارآفرین امید اعلام کرده سقف تسهیلات را تا یک میلیارد تومان افزایش دهد و در هر روستا اقداماتی صورت می‌گیرد که تمامی افراد آن روستا شاغل شوند.

ارسال نظر