شناسه خبر : 6404

بیمه شده‌های خاص خراسان شمالی نسبت به میانگین کشور کمتر است

بیمه شده‌های خاص  خراسان شمالی نسبت به میانگین کشور کمتر است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۱درصد بیماران خاص استان اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش این سازمان بیمه‌گر هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رعنایی گفت: ۵۵۲ نفر از بیمه شدگان سلامت در استان را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.
وی تعداد بیماران تالاسمی استان را ۴۰ بیمار عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد ۳۵ بیمار زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی تعداد بیماران هموفیلی استان را ۶۰ نفر، دیالیزی ۲۵۶ نفر، پیوندی ۱۹۰ نفر و ام اس را ۳۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع این بیماران به ترتیب ۵۶ نفر، ۲۰۴ نفر، ۱۱۲ نفر و ۱۴۵ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
رعنایی افزود: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران خاص توسط این سازمان پرداخت می‌شود اما داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارد زیر پوشش نیست، بعضاً هزینه پنج تا ۷ درصد داروهای خارجی نیز به بیماران پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه هر بیمار خاص ماهانه ۱۵ میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد افزود: این هزینه تنها در بحث سرپایی انجام می‌شود خدمات بستری نیز به این قشر ارائه خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: تعداد بیمه شده‌های خاص این استان نسبت به میانگین کشور کمتر است.
بر اساس این گزارش در مجموع ۶۰۵ هزار نفر بیمه شده اداره کل بیمه سلامت استان خراسان شمالی هستند.
هم اکنون بیمه سلامت استان خراسان شمالی با ۶۰۰ مؤسسه درمانی شامل بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها، سونوگرافی‌ها، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها قرار داد دارد.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر