شناسه خبر : 6397

شورای عالی بیمه نرخ عادلانه بیرون نمی‌دهد!

شورای عالی بیمه نرخ عادلانه بیرون نمی‌دهد!

رئیس جامعه جراحان ایران، گفت: جامعه پزشکی نباید تسلیم بی اخلاقی شود و باید مردم را از خود راضی نگه دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، ایرج فاضل، صبح شنبه در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش‌های رازی، افزود: اولین بار است که از وزیر بهداشت برای مراسم افتتاحیه دعوت کرده ایم و دلیل دارد. چون، فردی آگاه و خوشنام در این حوزه است و امیدواریم در مسیر اجرای برنامه‌های نظام سلامت، موفق باشد.

وی با اشاره به مسئله روز جامعه پزشکی که اخلاق است، گفت: موازین اخلاقی در جامعه متأسفانه رو به بهبود نیست و مورد تهدید است.

فاضل به ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان علائم نزول اخلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی نمی‌تواند تسلیم بی اخلاقی شود و باید جایگاه اخلاق پزشکی را حفظ کند.

وی ادامه داد: ما سخت نیازمند حمایت مردم هستیم و تمام اعتبار خودمان را از مردم می‌گیریم و بیمار باید راضی و خشنود از نزد پزشک برود.

فاضل با اشاره به هجمه‌هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: ما باید به بیماران توجه کنیم و این بهترین پادزهر این هجمه هاست. اگر مردم از ما راضی باشند، این هجمه‌ها خنثی خواهد شد.

وی به مشکل کهنه تعرفه ها اشاره کرد و افزود: تعرفه ها عادلانه نیست و اگر قرار بر محاسبه واقعی باشد، بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز تصویب شده است.

فاضل، شورای عالی بیمه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: از این شورا، نرخ عادلانه بیرون نمی آید.

رئیس جامعه جراحان ایران، مشکل بیمه ها را مورد گوشزد قرار داد و افزود: بیمه باید بتواند نیازهای بیماران و پزشکان را مرتفع کند، در حالی که وضعیت بیمه ها روز به روز بدتر می شود و این نگران کننده است.

فاضل، طرح پزشکان را ناعادلانه دانست و گفت: مدت زمان طرح پزشکی باید اصلاح شود، زیرا باعث تلف شدن عمر پزشکان می شود.

ارسال نظر