شناسه خبر : 6378

۲۴۷کارگر دامغانی از بیمه بیکاری بهره مندند

۲۴۷کارگر دامغانی از بیمه بیکاری بهره مندند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان گفت: ۲۴۷نفر از کارگران در این شهرستان با توجه به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی، از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمود پورمعظمی گفت: بیمه بیکاری از جمله حمایت‌های تأمین اجتماعی است که میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار، معادل ۵۵ درصد متوسط مزد با حضور و یا کارمزد روزانه بیمه شده است.
وی به شرایط احراز بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار، آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.
پورمعظمی تصریح کرد: مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردها حداکثر ۳۶ ماه و برای متأهل ها یا متکلفین حداکثر ۵۰ ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است.
وی اظهار داشت: سه هزار و ۲۰۰ کارگر در واحدهای صنعتی و معدنی فعال شهرستان دامغان اشتغال دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ کارگر در بخش معدن و یک هزار و ۴۰۰ کارگر در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.
پورمعظمی خاطر نشان کرد: با توجه به پروانه‌های صادره، ۱۶۲ پروانه صنعتی و معدنی در شهرستان دامغان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ واحد فعال و کارفرمایان موظف به بیمه کردن کارگران است.
وی افزود: قسمت زیادی از کارگران بخش معدن شهرستان دامغان در حوزه معادن زغال سنگ فعالیت می‌کنند.
پورمعظمی در خصوص پرداخت معوقه حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: حقوق معوقه کارگران معضل بزرگی است که باید با ریشه یابی مشکلات، برگزاری جلسه با مدیران واحدها، بازاریابی و تقویت واحدهای صنعتی و معدنی رفع شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان ادامه داد: باریت، اکسید، خاک صنعتی، زغال‌سنگ، روی، سرب، سنگ‌آهن و سنگ گچ از مهم‌ترین محصولات و تولیدات این شهرستان محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۶۰ درصد معادن دامغان فعال و ۴۰ درصد دیگر نیمه فعال و راکد هستند، در دامغان ۲۴ نوع ماده معدنی وجود دارد و۳۰ درصد معادن این شهرستان را زغال‌سنگ تشکیل می‌دهند.
دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از ۹۴ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر