شناسه خبر : 6354

افزایش سطح و میزان درآمد مقطوع ماهیانه

افزایش سطح و میزان درآمد مقطوع ماهیانه

علی شیرکانی، سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضمن بخشنامه‌ای اعلام کرد تبصره ۱و بندهای ۵و ۶بخشنامه وصول حق بیمه که توسط شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی در ۱۷اردیبهشت ۸۴مصوب شد، اصلاحاتی را شامل می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین، طبق این بخشنامه تبصره ۱ ماده ۲ ضوابط اجرایی ماده ۹ آیین نامه اجرائی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مبنی بر اینکه بیمه شده می تواند در هر استان یکی از سطوح درآمدی مندرج در جدول را به عنوان درآمد مقطوع سال اول و در سال های بعد به ترتیب سطح بالاتر را انتخاب کند، شامل اصلاحات زیر می شود:

  1. کلیه بیمه شدگانی که در سال ۱۳۹۷ اقدام به تمدید بیمه پردازی در یکی از سطوح هشتگانه مبنای وصول حق بیمه مصوب نزد صندوق نموده اند مجاز می باشند در سال ۱۳۹۸ نسبت به تمدید بیمه پردازی در سطح سال قبل و با درآمد مقطوع ماهیانه مصوب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه مندرج در آن سطح در سال جاری و یا حداکثر یک سطح بالاتر اقدام نمایند.

  2. سایر بیمه شدگان صندوق که دارای قطع ارتباط بیمه پردازی حداقل یک سال و یا بیش از یک سال می باشند پس از تطبیق درآمد مقطوع ماهیانه بیمه پردازی قبل از وقفه، با درآمد مقطوع ماهیانه مندرج در جدول سطوح درآمدی سال ۱۳۹۸ مبنای وصول حق بیمه از بیمه شدگان، مصوب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه، سطح بیمه پردازی مجاز بیمه شده در سال جاری تعیین و بیمه شده می تواند در آن سطح و یا حداکثر یک سطح بالاتر اقدام به بیمه پردازی نمایند.

  3. بیمه شدگان صندوق می توانند از طریق یکی از سه روش زیر نسبت به واریز حق بیمه متعلقه به حساب متمرکز شماره ۶۰۰۶۰۹ صندوق نزد بانک کشاورزی (بانک عامل) و پس از تولید و اخذ شناسه پرداخت حق بیمه از سیستم بیمه اجتماعی توسط کارگزاری اقدام نمایند.

  : مراجعه حضوری به یکی از شعب و ترجیحا نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی

  : دستگاه های پوز (آسان پرداخت) متصل به حساب متمرکز صندوق که در دفاتر کارگزاری مستقر هست

  : پرداخت اینترنتی (درگاه اینترنتی) که دسترسی به لینک آن از طریق سایت صندوق به آدرس WWW . Toostaa . ir فراهم است.

همچنین مقرر شد مسئولیت نظارت و حسن اجرای این بخشنامه بر عهده معاونین، مدیران کل، مدیران استانی و کارشناسان

ذی ربط ستادی و استانی و کارگزاران صندوق باشد.

ارسال نظر