جراحی‌های هویت جنسیتی، تحت پوشش‌های بیمه‌ای است

جراحی‌های هویت جنسیتی، تحت پوشش‌های بیمه‌ای است

بنابر اعلام سازمان بهزیستی، ۱۰تا ۱۲هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی در کشور وجود دارند؛ آماری که قابل تامل است و نیاز مهم در این زمینه توجه به دغدغه این افراد در زمینه دریافت خدمات مشاوره‌ای و درمانی است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، موضوعی که این روزها در صدر مشکلات این افراد دیده می‌شود مباحث پوشش و خدمات درمانی بیمه‌ها برای انجام اعمال جراحی است؛ مشکلی که به اذعان سازمان بهزیستی برای این بیماران مطرح است، به حساب آوردن این اعمال در زمره اعمال زیبایی است…

معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی و مشاوره‌ای این بیماران گفت: جراحی‌های هویت جنسیتی، در صورت داشتن مجوزهای قانونی تحت پوشش بیمه و مشمول تعهدات آن است.

مرتضی فیاضی درباره پوشش بیمه‌ای جراحی‌های هویت جنسیتی افزود: این نوع از جراحی‌ها بر اساس شرح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و دستورالعمل رسیدگی به اسناد بستری، فقط در صورت وجود مجوزهای قانونی تحت پوشش بیمه پایه است.

وی ادامه داد: در کد ٥٠١٣٩٠ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، موضوع جراحی دوجنسی مردانه به زنانه و در کد ٥٠١٣٩٥ این کتاب، جراحی دوجنسی زنانه به مردانه قید شده است.

فیاضی اظهار کرد: سطح تعهدات خدمات روان پزشکی نیز در این دسته از بیماران مانند سایر بیمه شدگان و مطابق بسته بیمه پایه است.

ارسال نظر