شناسه خبر : 6325

بیمه‌ها نتوانسته‌اند رضایت بیمار و پزشک را جلب کنند

بیمه‌ها نتوانسته‌اند رضایت بیمار و پزشک را جلب کنند

رئیس جامعه جراحان ایران، گفت: یکی از مشکلات نظام سلامت کشور، بیمه‌ها هستند که نتوانسته اند رضایت بیمار و پزشک را جلب کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، ایرج فاضل، روز شنبه در نشست خبری چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران که از ۱۸ تا ۲۲ خرداد ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، با اشاره به ماجرای تعرفه‌های پزشکی، افزود: نسبت بین خدمات پزشکی و تعرفه‌ها، عدالت باید رعایت شود.

وی ادامه داد: طبق قانون، تعرفه‌ها باید عادلانه باشد اما نبوده است. چون مکانیسم تعریف تعرفه‌ها درست نیست، ضمن اینکه ناتوانی بیمه‌ها در این موضوع تأثیر گذار است.

فاضل افزود: یکی از راه‌های حل این مشکل، اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه است.

کاظم عباسیون نایب رئیس جامعه جراحان ایران، با اشاره به رشد ۱۳ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۸، گفت: این تصمیم دولت باعث شد تا بخش خصوصی بتواند تعرفه تخت روز را تا ۲۵ درصد بالا ببرد و تا حدودی مانع از فلج شدن بیمارستان‌های خصوصی شده است. اما سایر خدمات مثل آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها با این تعرفه‌ها نمی‌توانند خدمات با کیفیت ارائه بدهند.

رئیس جامعه جراحان ایران، با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌ها، گفت: اینکه دولت در همه بخش‌ها ورود کند، درست نیست.

در ادامه نایب رئیس جامعه جراحان ایران، افزود: اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود، بزودی شاهد اخراج و بیکاری پرسنل بیمارستان‌ها خواهیم بود.

رئیس جامعه جراحان ایران، از فرسودگی بیمارستان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: ما نگران کمبود تجهیزات و وسایل پزشکی هستیم که تحریم‌ها اثر گذار بوده است.

فاضل ادامه داد: اینکه تعرفه‌ها عادلانه نمی‌شود، ناشی از مسائل گوناگونی است که در این بین بیمه‌ها خیلی تاثیر گذار هستند.

وی با انتقاد از اینکه بیمه‌ها نتوانسته‌اند رضایت بیمار و پزشک را جلب کنند، گفت: در هیچ جای دنیا رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود ندارد و این یکی از مشکلات اساسی در این مسیر است.

ارسال نظر