شناسه خبر : 6309

واحدهای احداثی مناطق سیل‌زده رایگان بیمه می‌شوند

واحدهای احداثی مناطق سیل‌زده رایگان بیمه می‌شوند

استاندار لرستان گفت: سازمان تامین اجتماعی نسبت به صدور بیمه‌نامه واحدهای احداثی مناطق سیل زده استان بدون دریافت هزینه اقدام خواهد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین، سید موسی خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: همچنین مقرر شده این سازمان نسبت به پاسخ استعلام‌های مربوطه ظرف ۴۸ ساعت اقدام کند.

وی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان تاکید کرد و اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به جدول توزیع شهرستانی که ارائه داده با همکاری بانک‌ها این تسهیلات را پرداخت کند.

استاندار لرستان بیان کرد: همچنین بنیاد مسکن به افرادی که مرحله اول مبلغ دوره انتقال از اسکان اضطراری به دائم را دریافت و نسبت به جمع‌آوری چادرهای خود در سطح شهر و معابر عمومی اقدام کرده‌اند با هماهنگی فرمانداری‌ها مرحله دوم این کمک‌ها را واریز کند.

خادمی تاکید کرد: کالاهای اساسی نیز به کسانی داده شود که چادرهای خود را در معابر عمومی جمع کرده‌اند.

وی گفت: واحدهای مسکونی و تجاری پلدختر که در حریم نبوده اما زمین تخریب شده است و زیرسازی آن‌ها هزینه سنگینی دارد شناسایی شوند تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که بنیاد مسکن به آسیب دیدگان سیل بهمن ۹۷ خرم‌آباد تسهیلات بلاعوض و معیشتی را پرداخت کند.

۴۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.
یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.
۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

خسارت سیل به زیرساخت ها و کشاورزی لرستان به ترتیب هشت هزار و ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است.

ارسال نظر