شناسه خبر : 6273

درصدد راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی جدید در تمام مراکز هستیم

درصدد راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی جدید در تمام مراکز هستیم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: درصدد راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی جدید برای تمام مراکز تامین اجتماعی در استان هستیم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، حجتی پور اظهار داشت: خدمات سرپایی ویژه بیمه شدگان تأمین اجتماعی به صورت رایگان در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه و دو پلی کلینیک شبانه روزی شماره یک و دو و نیز در سطح شهرستان‌های سنقر، اسلام آباد و بیستون و همچنین پاوه و جوانرود که به زودی در هفته تأمین اجتماعی به بهره داری می‌رسد، در حال ارائه است.

وی با بیان اینکه در مراکز مذکور خدمات سرپایی و پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، خدمات پزشک عمومی و متخصص ارائه می‌شود گفت: در بیمارستان حضرت معصومه متخصص زنان، اطفال، جراح عمومی، داخلی، قلب، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و رادیولوژی حضور دارد و به بیمه شدگان نسبت به خدمت رسانی اقدام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: در بیمارستان شهدا همه تخصص‌ها شامل جراحی عمومی، اورولوژی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، عفونی، قلب، چشم، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی که البته به دلیل محدودیت متخصص تنها به بیماران بستری ارائه خدمت می‌شود، فیزیوتراپی و آزمایشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مراکز کلینیک‌های شماره یک و دو نیز شماری از متخصصان حضور دارند افزود: به طور کلی در همه مراکز زیر مجموعه تأمین اجتماعی خدمات دندان پزشکی و پزشک عمومی ارائه می‌شود.

حجتی پور خاطرنشان کرد: شیوه نوبت دهی به بیماران به چندین صورت شامل تلفنی، اینترنتی و برای بیماران اورژانسی که پزشک ارجاع دهد نیز به صورت حضوری انجام می‌شود اما با توجه به اینکه ۷۵۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان داریم و طی سال قبل یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه کننده سرپایی به مراکز زیر مجموعه داشته‌ایم بنابراین ظرفیت درمانی تأمین اجتماعی نسبت به حجم مراجعه کنندگان محدود است و باید شیوه نوبت گیری لحاظ شود.

وی یکی از مشکلات بخش درمان تأمین اجتماعی را سیستم نوبت گیری دانست و عنوان کرد: درصدد هستیم امکان نوبت گیری از طریق شماره‌ای ۴ رقمی برای تمام مراکز تأمین اجتماعی در سطح استان فراهم شود البته همچنان به دلیل حجم بالای متقاضیان باید در اسرع وقت برای نوبت گیری اقدام شود و این تنها برای تسهیل در روند نوبت دهی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه راه اندازی شماره تلفن ۴ رقمی سبب دقیق‌تر شدن نظارت‌های مسئولان واحد بازرسی بخش درمان تأمین اجتماعی خواهد شد درباره اطلاع رسانی به بیمه شدگان هم گفت: طیف زیادی از بیماران بارها به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه کردند و از خدمات اطلاع دارند اما برخی بیمه شدگان نیز ممکن است اطلاعات کاملی درباره نوع آزمایشات انجام شده در هر مرکز نداشته باشند که باید هنگام تجویز نسخه توسط پزشک یا با مراجعه به متصدیان مراکز کسب اطلاع کنند زیرا اطلاع رسانی درباره نوع آزمایش‌های قابل انجام در هر مرکز تخصصی است.

ارسال نظر