شناسه خبر : 6270

خسارت وارده به اراضی کشاورزی فاقد بیمه در سیلاب اخیر پرداخت می‌شود

خسارت وارده به اراضی کشاورزی  فاقد بیمه  در سیلاب اخیر پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تخصیص ۵۰درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت‌های سیلاب در استان خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، کیخسرو چنگلوایی با اشاره به برآورد خسارت‌های ناشی از سیل خوزستان به اراضی کشاورزی اظهار کرد: این نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی است که مصوبه‌ای برای پرداخت بلاعوض جهت خسارت دیدگان از سیل که محصولات خود را بیمه نکرده‌اند، در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: با توجه به در نظر گرفته شدن این مصوبه، خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی که بیمه نبوده‌اند و در سیلاب اخیر دچار آسیب شده‌اند نیز به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در این راستا پس از تشکیل جلسات شهرستانی و استانی، بر اساس مصوبه هیأت وزیران ۹۲۶ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده و تاکنون ۵۰ درصد از آن تخصیص داده شده است.

چنگلوایی ادامه داد: پرداخت خسارات سیلاب به کشاورزان به دو صورت تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض خواهد بود و با توجه به آغاز کشت تابستانه و برنامه‌ریزی کشاورزان خسارت‌دیده جهت کشت جدید، امیدواریم کار پرداخت خسارت‌ها با سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در سیلاب خوزستان به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۳۵ هزار بهره‌بردار خسارت وارد شد و این مساله بیانگر وسعت و اهمیت خسارت‌ها در خوزستان است و انتظار داریم با تمهیدات اندیشیده شده شرایط جبران خسارت‌ها برای کشاورزان استان مهیا شود.

بر اساس این گزارش، چند روز گذشته امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ابلاغ مبلغ ۹۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای از محل ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بابت پرداخت به کشاورزانی که در سیل اخیر خوزستان دچار آسیب شده‌اند خبر داده بود.

 

 

ارسال نظر