شناسه خبر : 6169

۳هزار نفر از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند

3هزار نفر از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: به منظور حمایت دولت از کارگرانی که بر اثر سیل اخیر بیکار شده‌اند، تاکنون ۳۰۰کارگر بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی آشتاب افزود: در این طرح کارگرانی که کارگاه محل کار آنان در اثر سیل متضرر شده و دارای کارفرما و بیمه اجباری هستند می توانند برای بهره مندی از طرح بیمه بیکاری مناطق سیل زده اقدام کنند.
وی اظهار داشت: ثبت نام کارگران واجد شرایط در این طرح محدودیتی ندارد و پیش بینی می شود تا سه هزار نفر در استان از مزایای این طرح بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بیمه این افراد بر اثر قانون کار به مدت 6 ماه پرداخت می شود گفت: همچنین با توجه به آغاز بهسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان، ایجاد سه هزار و 880 فرصت شغلی در این راستا پیش بینی شده است.
آشتاب افزود: دغدغه اصلی مردم این مناطق، معیشت و بیکاری است که اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود با سیل مهاجرت روبرو خواهیم شد.
وی توضیح داد: چنانچه مردم در بازسازی مناطق سیلزده مشارکت داشته باشند حقوق 100 روز کارگران توسط وزارت کار تامین می شود که می توان در کارهایی همچون لایروبی باغات ودرختان، بازسازی معابر و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج و کودکان برای 220 نفر شغل ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به به کارگیری افراد متخصص در حوزه های بهداشتی نیز گفت: به منظور ترمیم اشتغال آسیب‌دیده از سیل، یکهزار و 500 میلیارد ریال برای لرستان مصوب شده تا به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
آشتاب با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی نیز بدون محدودیت رسته در مناطق سیلزده پرداخت می شود افزود: همچنین مقرر شده صندوق بیمه کارآفرینی تسهیلاتی در حوزه اصناف اعطا کند.
وی اضافه کرد: برای 6 هزار کسبه پیشنهاد تسهیلات داده شده اما بیشترین آسیب در زمینه تجهیزات است که تامین آن با مشکل مواجه شده است
بر اساس آمار اولیه 18 هزار فرصت شغلی بر اثر سیل لرستان از دست رفته است.
سه هزار و 950 واحد صنفی با برآورد خسارت 6 هزار و 400 میلیارد ریال بر اثر سیل آسیب دیده اند.
114 واحد صنعتی با برآورد 300 میلیارد ریال خسارت دیده و زیرساخت های 17 واحد در شهرک ها و نواحی استان نیز خسارت بیش از 300 میلیارد ریالی سیل را متحمل شدند.

ارسال نظر