شناسه خبر : 6087

۵هزار تبعه افغان بیمه سلامت رایگان هستند

5هزار تبعه افغان بیمه سلامت رایگان هستند

بیش از ۵هزار تبعه افغان در خراسان رضوی بیمه سلامت رایگان هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از صداوسیما، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون پنج هزار و 340 تبعه افغانستانی در خراسان رضوی ، رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سید مرتضی وجدان افزود: 128 نفر از این عده ، بیماران خاص شامل بیماران سرطانی ، دیالیزی ، تالاسمی ، هموفیلی و مزمن کلیوی هستند و بقیه مهاجران افغان آسیب پذیری هستند که بضاعت مالی ندارند و از طریق اداره اتباع و امور مهاجران خراسان رضوی به بیمه سلامت معرفی شده اند.

وی افزود: این افراد فقط 60 هزار ریال هزینه صدور دفترچه بیمه سلامت را پرداخت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان این که اتباع خارجی در قالب سه گروه قشرهای آسیب پذیر ، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص بیمه شده اند افزود: تعداد اتباع خارجی بیمه شده غیر آسیب پذیر در خراسان رضوی هم اکنون 68  نفر است که حق بیمه سالانه هر نفر 10  میلیون و 680 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وجدان گفت: هم اکنون تعداد کل بیمه شدگان اتباع خارجی در خراسان رضوی بیش از پنج هزار و 400 نفر است.

وی افزود: طرح پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجراست.

هم اکنون  60 درصد جمعیت خراسان رضوی معادل سه میلیون و 600 هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه همگانی، روستائیان، دیگر قشرها، کارکنان دولت و ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قراردارند.

خراسان رضوی شش میلیون و 400  هزار نفر جمعیت دارد.

جمعیت اتباع افغانستان در این استان 320 هزار نفر است.

ارسال نظر