شناسه خبر : 6074

جرایم بیمه کارفرمایان و واحدهای مشمول بخشیده می‌شود

جرایم بیمه کارفرمایان و واحدهای مشمول بخشیده می‌شود

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از بخشیده شدن جرایم بیمه کارفرمایان و واحدهای مشمول در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین، میثم زالی با اعلام این خبر گفت: با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی؛ کارفرمایان و واحدهای مشمولی که جرایم بیمه‌ای آنها مربوط به پیش از تاریخ ۹۶.۱۲.۲۹ باشد و حداکثر تا ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این اصلاحیه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده، براساس مدارک و مستندات ابرازی با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های مشمول که پس از تاریخ ۹۶.۱۲.۲۹ به دلیل بروز یکی از موضوعات ابرازی شامل این قانون شده‌اند، می‌توانند تا سه ماه پس از وقوع دلایل اشاره شده مدارک‌شان را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و به منظور حمایت از بنگاه‌های تولیدی و با هدف امکان‌پذیر کردن تعیین تکلیف بدهی معوق کارفرمایان و با اتفاق نظر نمایندگان و اعضای ستاد این پیشنهاد در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد مطرح و به هیئت دولت ارسال شد.

شایان ذکر است؛ این قانون که در سال ۹۷ به منظور استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات تصویب شده بود، برای دومین سال با تصویب هیئت دولت تمدید شد.

 

ارسال نظر