شناسه خبر : 6070

فرهنگ خرید بیمه نامه در کشور پایین است!

فرهنگ خرید بیمه نامه در کشور  پایین است!

مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا اظهار داشت: بیمه عمر قراردادی یک یا چند ساله است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه گذار منعقد می‌شود که در آن بیمه گذار متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده در قرارداد شده و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت و با بروز وقایعی چون مرگ، نقص عضو و ازکارافتادگی، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبت‌های ویژه پزشکی و… شرکت بیمه موظف خواهد بود، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که وی تعیین کرده، بپردازد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از اقتصاد 24، احمد سربخشیان  با بیان اینکه بیمه‌های زندگی دسته بندی متفاوتی دارند، گفت: بیمه‌های زندگی را از نظر مدت و تعهدات می توان به سه دسته تقسیم کرد؛ بیمه عمر ساده زمانی به شرط فوت (مدت‌دار)، بیمه عمر به شرط حیات و بیمه مختلط عمر و پس‌انداز.

مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا افزود: در بیمه عمر ساده زمانی مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که بیمه شده در طی مدت قرارداد فوت کند، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ارزانترین و ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود.

سربخشیان ادامه داد: در انواع بلند مدت بیمه ‌عمر می‌توان به بیمه‌نامه تمام عمر اشاره کرد که در آن مدت بیمه‌نامه نامحدود (تا زمان زنده بودن بیمه شده) است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه شده در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط از بیمه عمر ساده زمانی بیشتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بیمه های جامع عمر و پس‌انداز علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آینده، همزمان فوت و حیات بیمه شده را پوشش می‌دهد و صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. در صورت فوت ناشی از حوادث نیز سرمایه فوت تا ۴ برابر اضافه خواهد شد، اما اگر در طول مدت قرارداد اتفاق فوت برای بیمه شده نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به بیمه‌گذار یا ذینفع پرداخت می‌شود.

مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن سررسید بیمه‌های زندگی، آیا شرکت های بیمه با توجه به شرایط اقتصادی، می توانند تعهدات پس اندازی را تسویه کنند، گفت: شرکت های بیمه به زمان پرداخت تعهدات پس اندازی شان نزدیک می‌شوند و بایستی منابعشان را به درستی سرمایه گذاری کنند. البته شرکت هایی که تا به امروز بیمه نامه فروخته اند توان پرداخت تعهداتشان را دارند و از آنجایی که بیمه نامه ها مدت زمان مشخصی دارند این نقطه سررسید به صورت سیال و شناور است یعنی در بیمه نامه های مختلف یکسان نیست و بستگی به مدت بیمه نامه سررسید آنها در طول سال پخش شده و این پرداخت‌ها در یک نقطه نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس صورت های مالی شرکت های بیمه، نشان دهنده توان پرداخت آنها بوده و همچنین میزان مبالغ پرداختی پس اندازی سنوات قبل را نیز نشان می‌دهد.

سربخشیان در بخش دیگری از این گفتگو با ابراز همدردی با سیل زدگان عنوان کرد: متاسفانه در سیل اخیر خسارت بسیاری به هموطنان عزیز و نیز شرکت های بیمه وارد شد اما سیل با بخش اموال مردم سر و کار داشت و خسارت های جانی نسبت به حجم خسارت های مالی بسیار کمتر بوده و تاثیری بر بیمه نامه های عمر نداشته است.

مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا خاطر نشان کرد: فرهنگ خرید بیمه نامه در کشور ما پایین است و مردم ما به دلیل شرایط اقتصادی تورمی به فکر نیازهای اساسی خود هستند اما فجایع و وقایع سال‌های اخیر از جمله سیل و زلزله نشان داد که بیمه عمر نیز بایستی به عنوان یک کالای ضروری محسوب و به سبد خانوارها اضافه شود تا در مواقع بحرانی علاوه بر تامین پوشش نیازهای جانی و پرداخت سرمایه به بازماندگان، پس انداز و اندوخته مطمئن و معاف از مالیات نیز برای تامین نیازهای مالی خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: شرکت بیمه آسیا در ۵ سال اخیر رتبه یک توانگری مالی و نیز پرداخت سرمایه و سود مشارکت در منافع بیمه نامه های ۲۰ سال گذشته را از آن خود کرده است.

 

ارسال نظر