شناسه خبر : 6060

۲۳۰۰بیمه‌پرداز کهگیلویه‌ای توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند

۲۳۰۰بیمه‌پرداز کهگیلویه‌ای توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند

مدیر صندوق استان کهگیلویه و بویراحمد از پایان مهلت نام نویسی و عضویت مردان و زنان متولد ۱۳۴۸تا پایان اسفندماه امسال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد و از وجود ۲۳۰۰نفر ثبت نام کننده های اولیه در استان که توان پرداخت سهم حق بیمه خود را ندارند گفت.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی کریمی افزود: همه افراد فاقد بیمه بالای 18 سال و زیر 50 سال ساکن روستا، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان به استثناء یاسوج، دوگنبدان و دهدشت بقیه شهرهای استان مشمول بیمه روستائیان و عشایر هستند.

وی اظهارکرد: متولدین 1348 حداکثر تا پایان سال 98 فرصت دارند که در این صندوق بیمه عضو شوند تا از مزایای صندوق از جمله بازنشستگی، از کارافتادگی کامل و مستمری بازماندگان استفاده کنند.

مدیر صندوق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که سن بالای 50 سال دارند اما دارای سوابق بیمه پردازی در سایر صندوق ها نیز هستند می توانند آن سوابق را از سن‌شان کم کنند و درصورتی که زیر 50 سال دارند، واجد شرایط عضویت و نام نویسی در این صندوق هستند.

عیسی کریمی تصریح کرد: ما در صندوق بیمه روستایی و عشایر استان بیش از 500 خانوار مستمری بگیر داریم که به دلایل بازنشستگی و از کار افتادگی و مستمری بازماندگان خانواده های آنها قریب به 2000 نفر تحت پوشش این صندوق ماهانه در حال دریافت حقوق هستند.

وی ادامه داد: دولت کارفرمای این  صندوق بیمه اجتماعی است و در سال 98سهم بیمه شدگان حداقل 270هزار تومان و حداکثر 606هزار تومان  است که دو برابر این میزان سهم دولت حداقل 540 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 320 هزار تومان به ازای هر بیمه شده پرداخت خواهد کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیمه شدگان می توانند برای عضویت در این صندوق حق بیمه خود را به صورت تقسیط نیز پرداخت کنند، عنوان کرد: بیمه شدگان می توانند حق بیمه خود را طی دو تا چهار قسط پرداخت کنند.

کریمی با اشاره به نقش موثر رسانه ها جهت ترویج فرهنگ بیمه در استان بیان کرد: از رسانه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما انتظار داریم که به فرهنگ سازی بیمه روستائیان کمک کنند.

مدیر صندوق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طی سال گذشته رتبه اول کشور را در زمینه تمدید بیمه شدگان کسب کرده ایم و امسال نیز باید 3 هزار خانوار جدید در این صندوق بیمه کنیم که اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 960 میلیون تومان سهم دولت در سال 98 تنها برای جذب جدید بیمه شدگان اختصاص داده شده است.

کریمی گفت: سهم هر شهرستان مشخص و به فرمانداران و بخشداران اعلام خواهیم کرد که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی و همکاری بیشتر تا پایان امسال سهمیه 3هزار نفری استان را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه بیمه روستائیان و عشایر از برنامه های ماست، افزود: امیدواریم خیرینی را پیدا کنیم که پرداخت حق بیمه خانواده هایی که بضاعت مالی پایینی دارند و نمی توانند سهم بیمه خود را پرداخت کنند، به عهده بگیرند. ما در این خصوص نیازمند همکاری و کمک رسانه ها هستیم.

مدیر صندوق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر 31 کارگزار در فرمانداری های، بخشداری ها و ادارات امور عشایر استان مشغول به کار داریم.

کریمی اضافه کرد: 23هزار و 300 خانوار بیمه شده با جمعیتی بالغ بر 92 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی و روستائیان و عشایر در استان داریم که از این تعداد 21 هزار بیمه پرداز هستند و 2300 نفر ثبت نام اولیه هستند که به علت مشکلات و فقر اقتصادی و بضاعت پایین مالی نتوانسته اند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

ارسال نظر