شناسه خبر : 5990

۵استان پایلوت اجرای پروژه‌های الکترونیکی بیمه سلامت شدند

5استان پایلوت اجرای پروژه‌های الکترونیکی بیمه سلامت شدند

با آغاز طرح انتقال الکترونیک اسناد بیمارستانی در بیمارستان قلب حضرت فاطمه زهرا (س) ساری، پروژه انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی در همه بیمارستان‌های مازندران آغاز شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکیاستان و بیمه سلامت و اجرای موفق پیاده سازی این طرح در بیمارستان قلب حضرت فاطمه زهرا (س) ساری، پروژه انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی در کلیه بیمارستان‌های استان آغاز شد.

وی افزود: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت پنج استان مازندران، گلستان، گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اجرای پروژه‌های نوین الکترونیکی سازمان بیمه سلامت با عناوین نسخه نویسی الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی، استحقاق سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی انتخاب شدند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در استان و اجرای آزمایشی این طرح در بیمارستان قلب حضرت فاطمه زهرا (س) ساری، مراحل اجرای طرح با موفقیت به انجام رسید، انتقال، پردازش و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات بیمارستانی بیمه شدگان و اعمال قوانین بیمه‌ای به صورت مکانیزه با هدف مدیریت هزینه‌ها و شفافیت در بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان را از اهداف این طرح اعلام کرد.

ظفرمند افزود: از دیگر مزایای این پروژه تسریع در مراحل رسیدگی کارشناسی و پرداخت هزینه بیمارستانی همچنین پرداخت الکترونیکی صورتحساب می‌باشد که با اجرای این پروژه، پرونده‌های کاغذی حذف شده و استخراج گزارشات تحلیلی از تنوع فراوانی خدمات ارائه شده، هزینه‌ها و آماده سازی برای ایجاد مسیر پرداخت الکترونیکی سهم بیمه‌های مکمل نیز توسط بیمه‌های پایه انجام می‌پذیرد.

ارسال نظر