شناسه خبر : 5987

۱۰۵هزار تعرفه جدید در صندوق بیمه کشاورزی اعلام شد

105هزار تعرفه جدید در صندوق بیمه کشاورزی اعلام شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در مشهد گفت: بیمه کشاورزی ابزار کارآمد مدیریت ریسک‌های مالی است.

به گزارش چابک‌آنلاین، بیمه محصولات کشاورزی به واسطه تاثیر آن در تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه بهره برداران، افزایش توان خطرپذیری (ریسک) شغل کشاورزی، تضمین سرمایه کشاورزان و افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و از بین رفتن محصولشان اهمیت و تاثیر به سزایی دارد.

محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در نشست تخصصی بیمه کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی با حضور دکتر کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، دکتر مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور ، اعضاء هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی، جمعی از اساتید دانشکده های کشاورزی در استان های آسیب دیده از سیل اخیر و شماری از مدیران صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به سازوکار بیمه کشاورزی در مواجه با بروز بلایای قهری- طبیعی ، از مزایای نظام هوشمند و مدرن بیمه کشاورزی به عنوان ابزاری کارآمد در مدیریت ریسک های مالی بخش کشاورزی سخن گفت.

محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در نشست تخصصی کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی روز یکشنبه نیمه اردیبهشت ماه 98، با حضور در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: میزان بلایای طبیعی در کشور ایران از تعدد و تنوع بالایی برخوردار است و کشور ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیاست.

حسن نژاد افزود: اهمیت بیمه کشاورزی به اندازه ای است که می تواند امنیت سرمایه گذاری را افزایش داده و توان خطرپذیری و برنامه ریزی کشاورزان را افزایش دهد، بیمه می تواند محیطی استاندارد برای تولید در بخش کشاورزی کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: چالش های موجود در توسعه بخش کشاورزی ازجمله ماهیت خطرپذیری در این بخش، عدم شفافیت در مالکیت ها و نبود اطلاعات در خصوص خطرپذیری ریسک های بخش کشاورزی همه و همه از عواملی هستند که ضریب پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می دهند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: تعرفه های تعریف شده در صندوق بیمه کشاورزی طی سال گذشته افزایش یافته و رشد چشمگیری داشته است به طوری که طی 30 سال گذشته 9 هزار تعرفه در بیمه تعریف شد و این در حالی است که تنها در سال زراعی گذشته تعداد 105 هزار تعرفه جدید اعلام شده است.

حسن نژاد افزود: بیمه برخی از محصولات کشاورزی را باید اجباری ایجاد کرد تا ضمن کنترل دقیق وضعیت از وارد آمدن خسارت و نیز کناره گیری کشاورزان از کار کشاورزی پس از خسارت سنگین جلوگیری کرد.

ارسال نظر