شناسه خبر : 5972

بیمه پایه مامایی در دستور کار قرار گرفت

بیمه پایه مامایی در دستور کار قرار گرفت

رئیس جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه از مجموع ۴۰هزار فارغ التحصیل ماما در کشور ۱۵هزار نفر بیکار هستد، گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال موضوع بیمه پایه مامایی برقرار شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، پنجم ماه «may»، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال 1980 این روز به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد و سپس از سال 1992 به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان اعلام شد.

در کشورمان این روز مصادف با ۱۵ اردیبهشت است و به عنوان روز ماما نام گذاری شده است.

به مناسبت این روز، میزگرد بررسی «وضعیت مامایی در کشور» با حضور زهرا عابدی، رئیس جمعیت مامایی ایران و معصومه کُرپی نائب رئیس و مسئول آموزش این جمعیت برگزار شد.

زهرا عابدی، رئیس جمعیت مامایی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد ماما در کشور فعالیت می کنند و چه تعداد بیکار هستند؟»، اظهار داشت: اکنون بیش از ۴۰ هزار فارغ التحصیل مامایی داریم که از این تعداد حداقل ۱۵ هزار ماما بیکار هستند.

 رئیس جمعیت مامایی ایران ادامه داد: عمده مشکل ما در مامایی این است که ورودی به دانشگاه در این رشته در چند سال اخیر متناسب با ایجاد بازار کار نبوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه های غیر دولتی با گسترش شعب خود نتوانسته اند متناسب با برنامه های استخدامی کشور عمل کنند.

رئیس جمعیت مامایی ایران در پاسخ به این پرسش که «در روز ماما چه خبر خوشی برای ماماها دارید؟»، اظهار داشت: با جلسات متعددی که با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کرده و می‌کنیم تلاش می شود تا بیمه پایه مربوط به ماماها را تا پایان سال جاری حل و فصل کنیم.

عابدی با بیان اینکه ریشه و منبع همه مشکلات این قشر حول این محور قرار دارد، افزود: روی آوردن زمینه اشتغال ماماها در حوزه فناوری نوین از دیگر برنامه های ما برای این افراد است.

ارسال نظر