شناسه خبر : 5922

بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۵هزار میلیارد ریال افزایش یافت

بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی 5هزار میلیارد ریال افزایش یافت

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۱.۵برابر شده و به ۱۵هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمدعلی کیخا عصر سه شنبه در نشست فعالان بخش کشاورزی مهاباد اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های گذشته کشاورزان در سطح کشور دچار خسارات زیادی شدند و درصد بسیار زیادی از مطالبات کشاورزان در حوزه بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نشده بود، امسال تصمیم گرفتیم که بودجه این صندوق را برای جبران خسارت ها افزایش دهیم.
وی ادامه داد: با افزایش پنج هزار میلیارد ریالی اعتبار این صندوق و تاکید در خصوص تخصیص ۱۰۰ درصدی و نقدی اعتبارات، مشکلات حوزه پرداخت خسارات کشاورزان به واسطه حوادث غیرمترقبه کاهش می یابد.
وی مدیریت سنتی را از اشکالات مهم بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حالی که کشاورزی نجات بخش اقتصاد کشور در همه شرایط سخت به ویژه تحریم های بین المللی محسوب می شود، همچنان ظرفیت های بخش کشاورزی مغفول مانده است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این جلسه بیان کرد: استقرار دولت تدبیر و امید، زمینه به کار گیری و ارتقای توان و ظرفیت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور را فراهم کرده است به طوری که حجم تولیدات کشاورزی با اتکا به نیروی انسانی متخصص و استفاده از علم و فناوری افزایش یافته است.
شاهرخ رمضان نژاد اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی دستاوردهای ماندگاری مانند خودکفایی در تولید گندم و ارتقای تکنولوژی و دانش در نظام زراعی را برای مقابله با تهدید های اقلیمی در پی داشته است.
وی اظهار داشت: به کار گیری علوم مهندسی کشاورزی با نقش آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می تواند ابزار تامین امنیت غذایی و رفاه مردم را فراهم کند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: کشاورزی به عنوان پایه اقصاد کشور می تواند زمینه تولید ثروت و ایجاد اشتغال را برای همه اقشار جامعه فراهم کند براین اساس آسیب شناسی موانع تولید باید از بخش کشاورزی شروع شود.
جلال محمودزاده کاهش ارزش پول ملی را بهترین فرصت برای افزایش صادرات به ویژه صادرات کشاورزی دانست و گفت: پایین نگه داشتن دستوری نرخ ارز مانع کشاورزی صادرات محور است.

ارسال نظر