شناسه خبر : 5914

دربرنامه توسعه ششم مورد توجه قرار گرفت؛

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش نمایندگان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی خبر داد و گفت: بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره به ویژه مشاوره ازدواج و ژنتیک، تحکیم بنیان خانواده و مصون نگه داشتن این نهاد از آسیب‌های اجتماعی و توجه به آسیب‌هایی مانند طلاق برای اولین بار در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

‌به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، زهرا ساعی در مراسم گرامیداشت روز ملی روانشناس و مشاور در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این که جامعه ما در حال گذر از سنت به مدرنیته است، به ضرورت وجود رشته‌هایی مانند روانشناسی و مشاوره واقف هستیم، به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی مجلس و تجربه کار در حوزه زنان و کودکان اذعان می‌کنم، نیازمند رفع موانع و مشکلات در حوزه توسعه سلامت هستیم؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها روانزاد و ناشی از مشکلات سلامت روانی است.

وی، نبود آگاهی، عدم اعتماد و اعتقاد و نبود اطلاع‌رسانی درست را از جمله علل عدم تمایل افراد برای مراجعه به روانشناس و مشاور عنوان کرد و افزود: هر چند پرونده مراجعه افراد به روانشناس و مشاور بهتر شده است، اما با توجه به بروز آسیب‌های اجتماعی جدید و سرعت رشد و بروز آسیب‌های جدید در حوزه‌ زنان و کودکان، باید تلاش بیشتری برای ارتقای فرهنگ مشاوره کرد.

نماینده تبریز بخشی از بروز آسیب‌های اجتماعی را ناشی از ضعف عملکرد نهادهایی مانند نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه دانست و ادامه داد: متأسفانه با توجه به این ضعف‌ها آسیب‌هایی مانند کودک آزاری در سال‌های گذشته افزایش یافته و در استان ما نیز چندین مورد گزارش شده بود.

ساعی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از آسیب‌هایی مانند کودک آزاری، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و بندهای حمایتی خوبی در آن وجود دارد.

وی در ادامه از تلاش برای تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان خبر داد و گفت: اسیدپاشی یکی از این موارد است که در سال‌های گذشته در استان ما نیز رخ داد. نقش روانشناسان در حمایت از کودکان و زنان نیز بسیار ارزشمند است.

ارسال نظر