شناسه خبر : 5908

بیمه‌ها نقش واقعی خود را ایفا نمی‌کنند

بیمه‌ها نقش واقعی خود را ایفا نمی‌کنند

دبیر اجرایی چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران به نقش بیمه‌ها در نظام سلامت انتقاد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس؛ دبیر اجرایی چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران با بیان این مطلب گفت: یکی از دغدغه‌های جامعه جراحان ایران تلاش برای بازیافتن جایگاه واقعی پزشکی است.

احمد میر، افزود: متأسفانه هجمه های ناجوانمردانه علیه جامعه خدوم پزشکی در سالهای اخیر وجود داشته که موجب تزلزل در اعتماد عمومی و دلسردی شده است و باید این دیدگاه با تلاش جامعه پزشکی و بخصوص رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون اصلاح شود.

عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه پزشکان و جراحان خدوم این کشور ثابت کرده اند که همیشه  و در مواقع خاص و خطیر صادقانه و عاشقانه برای خدمت در کنار مردم بوده اند و با جان و دل و تمام توان زحمت کشیده اند، تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی و گاه در رادیو، تلویزیون و برخی رسانه‌ها مسائلی بی‌پایه و اساس مطرح می‌شود که باید توسط اصحاب رسانه و کوشش جامعه پزشکی اصلاح شود.

دبیر اجرایی چهل و سومین کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران افزود: با لطمه زدن به جایگاه مقدس پزشکی چیزی درست نمی شود بلکه پیامدهای ناگوار فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آید چون مخدوش کردن جایگاه این خدمتگزاران صدیق موجب تضعیف روحیه آرامش و امنیت در یک یک مردم می‌شود و جز نابسامانی در امر درمان، ایجاد تنش و بالاخره مشکل در تربیت نیروهای متخصص در نسل‌های آتی واختلال در خدمت رسانی به مردم شریف این مملکت ثمری نخواهد داشت.

میر گفت: در مورد تعرفه‌های جراحی باید یادآورشد که پزشکان و جراحان مانند همۀ مردم در این کشور زندگی می‌کنند و مخارج و هزینه‌هایی همانند سایرین دارند ولی در تعیین تعرفه ها یک باره جراحان تافته جدا بافته تلقی می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی همراه با تورم و گرانی، سال‌هاست که تعرفه های جراحی منطبق با افزایش تورم محاسبه و اعمال نشده است و این خود موجب باز شدن راه‌های خلاف و خدای ناکرده غیر اخلاقی میشود افزود: این نکات باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و جامعه جراحان در سالهای اخیر پیگیر و مطالبه‌گر این موضوع بوده است. 

میر ضمن بیان اینکه بیمه‌ها در ایران نقش واقعی خود را ایفا نمی‌کنند و نیاز به بازنگری و تغییر ساختار اساسی دارند، گفت: جامعه پزشکی قطعاً باید در بهینه‌سازی و ارائه راهکارهای مناسب، یکی از بازوهای اصلی مشورتی در تصمیم گیری‌ها باشد.

دبیر اجرایی کنگره جامعه جراحان گفت: امسال چهل و سومین کنگره جامعه جراحان با توجه ویژه به موضوعات مهم علمی، پزشکی و صنفی در تاریخ 18تا22 خرداد ماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار میشود و کمیته اجرایی و علمی کنگره تلاش کرده از حضور و همکاری جراحان در شاخه‌های مختلف جامعه جراحان بهره گیرد همچنین از همکاران استانها در اداره میزگردها و شرکت فعال آنها استفاده کند.

وی در پایان گفت: امسال مانند هرسال از چندین شخصیت بزرگ و تأثیرگذار جراحی تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر