شناسه خبر : 5868

پرداخت ۷۰میلیارد تومان خسارت کشاورزان بیمه شده

پرداخت 70میلیارد تومان خسارت کشاورزان بیمه شده

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی: بیش از ۷۰ میلیارد تومان خسارات کشاورزان بیمه شده پرداخت شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از آریا، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه بیستمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی افزود: دولت در چهارشنبه هفته پیش یعنی آخرین جلسه هیأت دولت تاکنون مصوبات مناسبی را برای کمک به سیل‌زدگان داشته است. وی گفت: از آنجا که بیش از 26 استان در انواع مختلف درگیر سیل اخیر بودند که برخی از آن‌ها مشمول خسارات بیشتر و برخی دیگر خسارت کمتری شدند بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی بنا شد تا مساعدت‌ها و کمک‌هایی در این خصوص صورت گیرد.
بخشنده افزود: کشاورزانی که مزارع‌شان خسارت دیده و یا تولیدکنندگان و صاحبان ایستگاه پمپاژ که دچار ضرر و زیان شدند قرار بر این شد تا دولت کمک‌های بلاعوضی به آن‌ها داشته باشد. وی گفت: به ازای هر هکتار زراعت آبی پایه‌اش 5 میلیون تومان وام بلاعوض بنا به تشخیص ستاد استان‌های مربوطه تعلق خواهد گرفت که این رقم تا 30 درصد افزیاش خواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین علاوه برکمک بلاعوض مصوب شد تا تسهیلات ارزان‌قیمت به نرخ قرض‌الحسنه حدود 4 تا 5 میلیارد تومان هم داشته باشیم. این تسهیلات و بازسازی و نوسازی مزارع برای آن‌ها محسوب می‌شود.
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: صبح شنبه 31 فروردین توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد به همه دستگاه‌ها تا اینپرداخت‌ها را شروع کنند. وی با اشاره به میزان خسارات وارده شده گفت: میزان خسارات‌ها بستگی به استان‌ها دارد که استان خوزستان تا هنوز مزارعش زیر آب است تعیین خسارت نشده است. برآورد‌های اولیه توسط عکسبرداری هوایی و ماهواره‌ای انجام شده است. وی ادامه داد: مزارعی که بیمه بوده است از هفته پیش پرداخت‌شان آغاز شده که تاکنون بیش از 70 میلیارد تومان به صورت نقدی پرداختکرده‌ایم، اما متأسفانه بیش از 80 درصد مزارع کشاروزانبیمه نشده است، اما دولت تصمیم دارد تا همه خسارات را پرداخت کند.
بخشنده افزود: دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا کمیته‌ای به ریاست فرماندار، بخشدار و... تشکیل شود تا براساس اسناد مشخصی خسارات برآورد شد. وی گفت: خساراتی که به غیر از واحد کشت صنعت نیشکری به بخش کشاورزی وارد شده است 10 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میان 5 هزار و 600 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه‌ای بوده است.

ارسال نظر