شناسه خبر : 5855

بیماران خاص اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

بیماران خاص اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: در زمان حاضر ۴۷۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند و براساس قرارداد منعقد شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه اتباع خارجی مجاز مقیم در ایران می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی محمودی در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه‌های اسلامی 40 سال است که تلاش کرده بهترین خدمات رفاهی در بخش‌های مختلف آموزشی و فرهنگی را به اتباع خارجی ارائه دهد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر 470 هزار دانش آموز اتباع خارجی در کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند و براساس قرارداد منعقد شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه اتباع خارجی مجاز مقیم در ایران می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

محمودی اضافه کرد: افزون براین بیماران خاص اتباع خارجی نیز به صورت ویژه زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار دارند.

وی یادآور شد: طرح آمایش سالانه اتباع خارجی کشور از 14 خرداد آغاز می‌شود و آنهایی که در طرح‌های آمایش سال‌های گذشته حضور داشتند و مشمول طرح می‌شوند باید در این طرح شرکت کنند.

محمودی گفت: فلسفه راه اندازی اردوگاه های مراقبتی جمع آوری اتباع غیرمجازی است که در کشور وجود دارد و با غربالگری توسط دستگاه های ذیربط به کشور متبوع خود بازگشت داده می شوند.

وی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی در کنار کمک‌های سازمان‌های بین المللی براساس آموزه‌های دینی برای حمایت از آوارگان و پناهندگان مبنی بر کمک به همنوع است اما با اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند برخورد و اجازه حضور در کشور را به آنها نمی‌دهیم.

محمودی اضافه کرد: در این ارتباط با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهیم اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد شدند کشور را محل ترانزیت برای سایر کشورها قرار دهند.

وی گفت: بیشتر اتباع خارجی غیرمجاز به صورت فصلی و به عنوان نیروی کار بیشتر از کشور افغانستان وارد کشور می‌شوند اما در کنار آنها اتباعی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، عراق و سایر کشورهای دیگر نیز حضور دارند.

وی گفت: در جریان سیل اخیر با همکاری اداره کل اتباع و امور خارجی وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان، تشکل‌های غیر دولتی که برای کمک به اتباع فعالیت می‌کنند و سایر سازمان‌های بین المللی گروه‌های مختلفی برای بازدید و تعیین برآوردهای ناشی از خسارت تشکیل شده و تلاش می شود باسازی منازل آنها انجام شود.

ارسال نظر