شناسه خبر : 5846

بیش از ۱۱۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان بیمه است

بیش از 111 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان بیمه است

مسئول روابط عمومی مدیریت امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری (اول مهر پارسال تا پایان شهریور امسال) در مجموع ۱۱۱ هزار و ۳۸۴ هکتار از اراضی این استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی رفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، جمشید ذبیح الهی اظهار داشت: در آمار منتهی به آخر اسفند سال زراعی جاری ۳۳ هزار و ۸۱۰ بهره بردار کشاورزی حدود ۱۱۱ هزار و ۳۸۴ هکتار از اراضی باغی و زراعی خود را تحت پوشش بیمه برده اند.

وی اضافه کرد: بیمه محصول گندم دیم با ۱۰۶ هزار و ۴۹۸ هکتار و ۱۳ هزار و ۹۱ بیمه نامه صادر شده بیشترین میزان و پس از آن باغات با ۶ هزار و ۸۵ هکتار در قالب ۱۹ هزار و ۸۲ بیمه نامه صادر شده بیشترین سطح پوشش بیمه را به خود اختصاص داده است.

ذبیح الهی افزود: در نیمه اول سال زراعی جاری از اول مهر تا ۲۹ اسفند چهار هزار و ۸۵ هکتار از مزارع آبی و یک هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع کلزا در قالب ۳۰۱ بیمه نامه صادر شده زیر پوشش رفته بود.

بانک کشاورزی کردستان دارای ۴۰ شعبه و سه باجه در سطح استان بوده که از این تعداد ۱۶ شعبه اصلی،۱۲ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است و در شهرستان ها و بخش های استان پراکنده شده است.

 

 

 


 

ارسال نظر