شناسه خبر : 5841

صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت ۱۴ استان سیل زده را پرداخت کرده است

صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت ۱۴ استان سیل زده را پرداخت کرده است

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی گفت: تاکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از ارزیابی‌های لازم غرامت ۱۴ استان سیل زده را پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رامین امینی، مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: اکیپ‌های تخصصی ارزیابی خسارات بیمه کشاورزی، بی درنگ پس از رویداد سیل اخیر در مناطق آسیب دیده، حضور یافته و امر ارزیابی فنی خسارات را همچنان ادامه می‌دهند.

به گفته وی، براساس آخرین آمار از ۱۵ تا ۲۴ فروردین غرامت ۲۲ هزار و  ۵۳۴ نفر از بیمه گذاران ناشی از آسیب مزارع، باغات، واحد‌های دامداری و غیره به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است.

امینی ادامه داد: علاوه بر حضور عملیاتی تیم‌های فنی ارزیابی خسارت، برای نخستین بار در کشور، با بهره گیری از تصاویر ماهوار‌ها و فن‌آوری‌های نوین مبتنی بر (GIS) و همچنین سنجش از دور (RS)، سرعت ارزیابی‌ها افزایش یافته و پرداخت غرامت با جدیت ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پرداخت غرامت کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود، بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی با الگوی بیمه متمرکز و با برخورداری از سامانه جامع و برخط بیمه کشاورزی دانش بنیان در نهایت سرعت، دقت و شفافیت، امکان راهبری و پایش تمام تراکنش‌های مالی در سطح کشور را دارد.

وی با اشاره اینکه سیل اخیر به ۱۷ استان کشور آسیب جدی وارد کرد، افزود: تاکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از ارزیابی‌های لازم غرامت ۱۴ استان سیل زده را پرداخت کرده است و مابقی پس از تکمیل روند بررسی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد، چراکه سیستم پرداخت به صورت آنلاین شبانه روزی در حال واریز غرامت کشاورزان است و توقفی ندارد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به آغاز کشت بهاره به کشاورزان توصیه می‌کنیم که مزارع و باغات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث طبیعی نظیر سیل بتوانند از صندوق بیمه غرامت دریافت کنند.

امینی در پایان تصریح کرد: بهره برداران بخش کشاورزی طی سال، با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاترخدمات بیمه‌ای، نسبت به تهیه بیمه نامه اقدام کنند تا در هنگام رخداد سیل، تگرگ، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور و زنبورعسل، در نخستین فرصت خسارت آنها پرداخت شود.

ارسال نظر