شناسه خبر : 5826

کارگران ساختمانی بیمه یک‌روزه می‌شوند

کارگران ساختمانی بیمه یک‌روزه می‌شوند

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان زنجان از انجام بیمه یک روزه برای همه کارگران عضو در شرکت تعاونی مذکور خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر کسی حتی اگر یک روز هم سرکار برود بیمه خواهد بود و احیانا اگر اتفاقی رخ دهد بیمه موظف به پرداخت آن خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، ابوذر نجفی با بیان اینکه هرکس زیر نظر شرکت تعاونی سرکار برود، بیمه خواهد شد، تصریح کرد: شرایط پذیرش عضو نیز این است که شخص حتما باید کارگر ساختمانی باشد.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان زنجان به برخی از خدمات قابل ارائه توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: معرفی کارگران برای دریافت وام با تسهیل تضامین مربوط و معرفی کارگران برای استفاده از مهمان‌سراها در اماکن زیارتی و گردشگری از جمله این خدمات است.

وی در ادامه از سیاست‌های برخی از ادارات در قبال این شرکت تعاونی از جمله تأمین اجتماعی انتقاد کرد و افزود: بهتر است دستگاه‌ها در انجام امور به ویژه در مباحث کارگری همکاری بیشتری داشته باشند، چون کارگران قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

نجفی با بیان اینکه تعدادی از کارگران عضو شرکت بیمه هستند و تعدادی حتی بیمه هم ندارند، افزود: در مجموع شاید از 30 هزار نفر 17 تا 18 هزار نفر بیمه هستند.

نجفی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم انبوه‌سازان را ملزم به استفاده از کارگران شرکت کنیم، افزود: آنها اکیپ خود را دارند، اما شهرداری که کارهای عمرانی بسیاری هم دارد می‌تواند از نیروهای این شرکت استفاده کند.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان زنجان در ادامه به برخی از مشکلات کارگران ساختمانی و فصلی اشاره کرد و گفت: کارگران ساختمانی درآمد بسیاری پایینی در این وضعیت تورم و نوسان دارند و این کارگران به صورت متوسط دو ماه در سال کار می‌کنند و 10 ماه بیکارند و گذران زندگی آنها تنها با یارانه است.

وی با بیان اینکه برخی از کارگران نیز فصلی کار می‌کنند و برای مثال در تابستان کار کشاورزی انجام داده و در زمستان کارگری می‌کنند، گفت: برخی به علت عدم توانایی در اداره زندگی زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته‌اند.

نجفی همچنین به حوادث ناشی از کار کارگران ساختمانی و فصلی اشاره کرد و افزود: سالانه حدود 11 کارگر جان خود را در اثر حوادث از دست می‌دهند که اگر بیمه داشته باشند، حداقل عایدی پس از مرگ برای خانواده خواهد داشت.

ارسال نظر