شناسه خبر : 5819

مشکل شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها با پرداخت مقطعی برطرف نمی‌شود

مشکل شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها با پرداخت مقطعی برطرف نمی‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون طلب داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌ای به ۲۰هزار میلیارد ریال رسیده که پرداخت آن از سوی‌ها بسیار مشکل است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مهدی پیرصالحی افزود: برای جبران مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌ای از صندوق ذخیره ارزی کمک گرفته شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس مبلغ 1800میلیارد ریال از بودجه تخصیص یافته، به شرکت‌های داروسازی پرداخت شد اما اکنون طلب داروخانه‌ها بیشتر شده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط نقدینگی در کشور، ادامه همین روند فعالیت شرکت‌های دارویی را با اخلال و اشکال جدی مواجه می‌کند که برای رفع این معضل مذاکراتی با سازمان‌های بیمه‌ای آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده، بخشی از بدهی سازمان بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت شده و این در حالی است که با یک مقطع پرداخت، مشکل شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها برطرف نمی‌شود.

پیر صالحی افزود: مجموع فروش بازار دارویی کشور در سال گذشته بیش از 220 هزار میلیارد ریال برآورد شد که به طور تقریبی در ماه 20 هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود و عقب ماندگی‌ها در این بخش بدهی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: بر این مبنا، رایزنی‌هایی با شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان برنامه و بودجه برای کاهش مشکلات این حوزه در دست انجام است اما وضعیت اقتصادی کنونی به ویژه خسارت سیل مشکلات کشور را مضاعف کرده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانونی مبنی بر تفکیک ردیف بودجه دارو در بیمارستانهای دولتی تصویب کرد که امیدواریم با تایید نهایی آن از سوی شورای نگهبان این مهم به نتیجه مثبت برسد که با اجرای آن دیگر نهادهای دولتی به سیستم دارویی کشور بدهکار نمی‌شوند.

وی یادآوری کرد: امسال با توجه به تحریم‌ها باید بیش از گذشته به سیستم دارویی کشور کمک کرد تا بتوانند با تامین مواد اولیه مورد نیاز بدون کمبودها به خدمات رسانی لازم خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر