شناسه خبر : 5813

۳۳۹۶ بیمه‌نامه فعال در سه استان سیل‌زده وجود دارد

۳۳۹۶ بیمه‌نامه فعال در سه استان سیل‌زده وجود دارد

مدیرعامل بیمه ملت از تعداد ۳۳۹۶ بیمه نامه فعال با سرمایه ۲۹۴ میلیارد تومانی در استانهای سیل‌زده خوزستان، گلستان و لرستان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، علی صلاحی‌نژاد با اعلام این آمار گفت: از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل در گلستان جمعی از مدیران ارشد در قالب تیم کارشناسی جهت بررسی شرایط و ارزیابی خسارات وارده ناشی از سیل، عازم این استان‌ها شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اعزام این تیم، تسریع در روند ارزیابی و پرداخت خسارت سیل‌زدگان و کمک به نمایندگان شرکت و هم‌وطنان‌ آسیب‌دیده بود اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان آماری است که سازمان مدیریت بحران از میزان خسارت وارده به مناطق سیل زده می‌دهد. آمار و ارقامی که اگرچه تقریبی است و تا فروکش کردن کامل سیل در همه مناطق سیل زده قابل بررسی نیست، گواه از تحمیل خسارت سنگین به کشور دارد.اما این حجم از خسارت درحالی بسیاری از مناطق کشور را در برگرفته و روی دوش نهادهای مسئول سنگینی می‌کند که شرکتهای بیمه با تعهداتی که در قبال بیمه شدگان خود تقبل کرده‌اند بخشی از این بار خسارت را بر عهده خواهند گرفت.

صلاحی نژاد در راستای شفافیت عملکرد بیمه ملت اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه در استان‌ خوزستان ۱۸۸۷ بیمه‌نامه با سرمایه ۱۶۴میلیارد تومان، در استان گلستان تعداد ۸۲۱ بیمه‌نامه با سرمایه ۷۵ میلیارد تومان و در استان لرستان تعداد ۶۸۸ بیمه‌نامه با سرمایه ۵۵ میلیارد تومان تحت پوشش بیمه ملت قرار دارند.

وی در ادامه با اعلام این آمار گفت: این آمار در حالی است که تا زمان فروکش کردن آب و لایروبی گل و لای نمی‌توان میزان دقیق خسارات وارده ثبت شده را تخمین زد، اما طبق آماری که در طی این مدت به ما رسید در استان گلستان، تعداد چهار فقره و در استان لرستان ۱۰  فقره خسارت از سوی بیمه‌گزاران ثبت شده است. این درحالی است که تاکنون استان خوزستان آماری اعلام نشده و باتوجه به موقعیت پیش بینی می‌شود که این آمار تا پایان ماه جاری تکمیل شود. همچنین تعداد یک فقره خسارت سیل در استان فارس (شیراز) و دو فقره خسارت نیز در استان مازندران ثبت شده که کارشناسان بیمه ملت در حال رسیدگی وتکمیل پرونده آنها هستند. همچنین بیمه ملت، با افتخار و بر اساس وظیفه ذاتی خود به تمام تعهدات خود در استانهای سیل زده عمل می‌کند.

صلاحی نژاد در ادامه با انتقاد از فروش بیمه نامه بصورت ناقص به عدم آگاهی مردم در این رابطه اشاره و اظهار کرد: بحثی که در بیمه ملت روی آن همواره تاکید می‌شود، فروش محصول بیمه‌ای به مشتریان به صورت کامل است.

مدیرعامل بیمه ملت در توضیح پرهیز بیمه ملت از فروش ناقص بیمه نامه به مشتریان و صدور بیمه با تمامی پوشش‌ها گفت: گاهی مشتریان در مقایسه بیمه نامه‌ها و مبلغ قابل پرداخت آن دچار مشکل می‌شوند. این اختلاف قیمت به نوع پوشش بیمه‌نامه برمی‌گردد که در بسیاری از موارد بیمه گزار بدون اطلاع نسبت به خرید آن اقدام می‌کند. از همین رو برای پرهیز از این مشکلات، بیمه ملت از فروش بیمه نامه به صورت ناقص خودداری می‌کند. سیاستی که اگرچه در قدم اول با هزینه‌ایی ناچیز به بیمه گزاران تحمیل می‌شود اما در جهت منافع مشتریان در زمان دریافت خسارت خواهد بود.

مدیرعامل بیمه ملت همچنین از انعقاد قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز با بیمه مرکزی خبر داد و گفت: خوشبختانه بیمه ملت نگرانی بابت حجم و مبلغ خسارات نخواهد داشت. همچنین این شرکت تمامی خسارت‌های اعلام شده را می‌تواند در قالب این قرار داد بدون هیچ مشکلی تحت پوشش خود قرار دهد.

ارسال نظر