شناسه خبر : 5811

تنها ۲۰ درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی سمنان بیمه هستند

تنها  20 درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی سمنان بیمه هستند

مدیرکل بیمه ایران استان سمنان گفت: تنها ۲۰ درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان در برابر آتش سوزی و بلایای طبیعی دارای پوشش بیمه‌ای هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مهدی اسکندری افزود: سال 97 هزینه پوشش بیمه واحدهای مسکونی در حدود 274 هزار ریال تا تعهد و پوشش بیمه 500 میلیون ریال بود، اما استقبال روستائیان از پوشش بیمه‌ای مناسب نبود.

وی ادامه داد: دولت الزام بیمه خانه‌های روستایی را در سال 1394 به استان‌ها ابلاغ کرد اما از آن زمان تاکنون نفوذ بیمه در خانواده‌ها در زمینه واحد مسکونی افزایش چشمگیر نداشته است.

وی ، نبود آموزش، احساس بی نیازی نسبت به پوشش بیمه‌ای و نبود حساسیت دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی و ضعف نگاه مدیریتی دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها را عامل پایین بودن آمار پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی دراستان سمنان عنوان کرد.

اسکندری یادآور شد: سال 97 نشست های توجیهی با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها برای ترویج بیمه انجام شد، اما تنها چهار روستای مومن آباد در سرخه، خیرآباد در سمنان، محمد آباد در میامی و چشمه نادری در گرمسار اقدام به بیمه خانه‌های روستایی کردند.

وی، میزان رشد و نفوذ بیمه در خانواده‌ها را یکی از عوامل توسعه یافتگی کشور مطرح و اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای مانع از ایجاد شرایط بحرانی بعد از وقوع حوادث طبیعی می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: در یک سال حدود 20 تا 22 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند اما به دلیل پوشش بیمه‌ای بحرانی در کشور ایجاد نمی‌شود، اما وقوع سیل به دلیل فقدان پوشش بیمه‌ای موجب بروز خسارت می‌شود.

مدیرکل بیمه ایران استان سمنان اظهار داشت: توجیه و اطلاع رسانی به مردم نقش موثر در استقبال مردم از اخذ پوشش بیمه‌ای دارد و رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون نقش مهم و موثری در ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد حساسیت به این مقوله مهم در جامعه دارند.

ارسال نظر