شناسه خبر : 5805

۳۲ هزار واحد مسکونی و تجاری گنبدکاووس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

۳۲ هزار واحد مسکونی و تجاری گنبدکاووس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

شهردار گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: بر اساس قول شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری، پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی و اثاثیه منزل شهروندان آسیب دیدگان سیل اخیر، از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، منصور طعنه گنبدی افزود: در جریان بارش‌های سیل آسا در روزهای پایانی سال گذشته که منجر به طغیان دو رودخانه چهل‌چای و گرگانرود در دو بخش جنوبی و شمالی گنبدکاووس شد، ۳۳۰۰ واحد مسکونی این شهر دچار خسارت شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده این شهر تا الان ارزیابی ریالی ۲۷۰۰ واحد آن به پایان رسیده و بقیه واحدهای نیز تا چند روز آینده انجام می‌شود.

طعنه گنبدی گفت: با پایان یافتن ارزیابی واحدهای آسیب دیده ناشی از بارش های روزهای پایانی سال گذشته در این شهر، پرداخت خسارت به شهروندان گنبدی آغاز می شود.

شهردار گنبدکاووس یادآور شد: این شهرداری در قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با یک شرکت بیمه، ۲۶ هزار واحد مسکونی و ۶ هزار واحد تجاری شهر را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده بود که سقف پوشش بیمه برای هر واحد ۱۶۰ میلیون ریال است که ۱۰۰ میلیون ریال آن برای ابنیه و ساختمان و ۶۰ میلیون ریال نیز برای اسباب و اثاثیه است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و با هدف کمک و همراهی با شهروندان سیل زده، هزینه صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی که براساس نظر کارشناسان تخریبی اعلام شده، تا ۱۰۰ متر مربع رایگان است.

طعنه گنبدی افزود: براساس اطلاعات اولیه و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل تاکنون ۱۰۰ واحد مسکونی تخریبی گزارش شده است.

وی همچنین اعلام کرد: براساس ارزیابی های انجام شده آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال گذشته در گنبدکاووس مجموعا ۱۸۰۰ میلیارد ریال خسارت فقط به تاسیسات شهری از جمله جداول و کانال های هدایت آب های سطحی، آسفالت و زیرسازی معابر اصلی و فرعی و بوستان ها و دیگر تاسیسات شهری وارد شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر