شناسه خبر : 5791

مستمری‌بگیران صندوق فولاد از خاتمه قراردادِ بیمه ملت نگران هستند

مستمری‌بگیران صندوق فولاد از خاتمه قراردادِ بیمه ملت نگران هستند

خاتمه قرارداد صندوق بازنشستگان فولاد با بیمه ملت که کارگذار خدمات درمانی بازنشستگان است، مساله‌ای است که بازنشستگان را نگران کرده است؛ بازنشستگان فولاد می‌گویند: تا امروز هم خیلی از هزینه‌های درمان و دارو را از «جیب» پرداخته‌ایم؛ نکند اوضاع بعد از این بدتر شود؟

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، سید محسن امامی فر در ارتباط با نگرانی‌هایی که بابت خاتمه قرارداد بیمه ملت وجود دارد، می‌گوید: قرارداد آخر فروردین تمام می‌شود ولی در حال حاضر، در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستیم؛ هنوز مشخص نیست که آیا با همین بیمه‌گذار قرارداد را تمدید می‌کنیم یا بیمه‌گذار تغییر خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد در ارتباط با دلهره‌های بازنشستگان می‌گوید: بازنشستگان نگران نباشند در تلاشیم شرایط بهبود پیدا کند.

او در ارتباط با بهبود شرایط می‌گوید: بهبودی که امیدواریم حاصل شود هم از نظر سرعت خدمات‌رسانی به بازنشستگان است و هم از لحاظ کیفیت خدمات، در تلاشیم سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی، هر دو ارتقا یابد.

این مقام مسئول درباره دشواری‌های بازنشستگان فولاد برای یافتن مرکز درمانی یا پزشک متخصص مناسب می‌گوید: همه اطلاعات در سایت صندوق فولاد موجود است و بازنشستگان می‌توانند با رجوع به این سامانه، آدرس و اطلاعات مراکز درمانی را به راحتی به دست بیاورند.

اما بازنشستگان در واکنش به این پاسخ می‌گویند: درصد زیادی از بازنشستگان فولاد که معدنکاران قدیمی هستند، ساکن تهران یا کلانشهرها نیستند؛ لاجرم در منطقه محل سکونت ما هیچ مرکز تخصصی به خصوص در مورد بیماری‌های ریه که بیماری مشترک همه فولادی‌های قدیمی‌ست، وجود ندارد و این مساله، کار را برای ما بسیار سخت می‌کند. ما برای هر بار مراجعه به پزشک، معاینه یا حتی تمدید نسخه‌های دارویی و گرفتن این داروها، باید رنج سفر طولانی از منزل تا تهران را به جان بخریم و خودتان خوب می‌دانید در این شرایط جسمی که ما قرار داریم، مسافرت بسیار سخت است؛ به خصوص که با توجه به گرانی‌های اخیر، بودجه کافی برای سفرهای راحت و با امکانات  نداریم.

خواسته این بازنشستگان، گسترش امکانات درمانیِ باکیفیت در سراسر کشور است؛ آنها می‌خواهند که دسترسی به امکانات در سراسر کشور به خصوص در مناطقی که در گذشته و حال، کلونی معدن‌های ذغال‌سنگ بوده، تسهیل شود.

آنها در عین حال می‌گویند: امیدواریم آنچه «می‌گویند» فقط حرف نباشد و با خاتمه قرارداد بیمه ملت، قرارداد باکیفیت‌تر و قابل قبول‌تری با بیمه‌گذار بعدی منعقد شود؛ قراردادی که حقوق ما بازنشستگان را بیشتر رعایت کند.

ارسال نظر