شناسه خبر : 5770

کارگرانی که کارگاه آنها بر اثر وقوع سیل تعطیل شده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کارگرانی که کارگاه آنها بر اثر وقوع سیل تعطیل شده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگران شاغل در کارگاه‌هایی که بر اثر سیلاب‌های اخیر، کار خود را از دست داده‌اند ، در صورت داشتن شرایط قانونی، از این سازمان بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، عباس نورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگران شاغل در کارگاه‌هایی که بر اثر سیلاب‌های اخیر، کار خود را از دست داده‌اند، در صورت داشتن شرایط قانونی، از این سازمان بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سیل‌های اخیر، کارگاه‌های پرورش ماهی به دلیل قرار داشتن در معرض سیلاب ، بیشترین خسارت را متحمل شدند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی در ایجاد کارگاه‌ها  و محیط کار ، به منظور کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید، مساعدت‌های لازم را به کارگاه‌های آسیب‌دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در کارگاه‌ها به عمل می‌آورد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان از نخستین روزهای وقوع سیلاب در استان ، به کارگاه‌های خسارت دیده اعزام شدند و اقدامات اولیه به منظور تشکیل پرونده و بررسی امکان کمک به کارگاه‌های خسارت دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در آنها صورت گرفته است.

    وی افزود: کارگرانی که کارگاه آنها بر اثر وقوع سیل تعطیل شده و کار خود را از دست داده باشند ، به استاد قانون بیمه بیکاری مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود. 

نورمحمدی گفت: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های اولیه، حدود ١٥٠ کارگاه پرورش ماهی در استان دچار خسارت و یا تعطیل شده و ٣٠٠ کارگر شاغل در آنها نیز کار خود را از دست داده‌اند بنابراین شعب تامین اجتماعی با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی یا بهمن سال ٩٧ و یا گزارش بازرسی کارگاه ، مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط را بر اساس ضوابط مقرر در قانون بیمه بیکاری برقرار خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار داشت: شعب تامین اجتماعی با همکاری ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کنترل و نظارت لازم را در زمینه اشتغال مجدد این افراد اعمال و در صورت از سرگیری فعالیت کارگاه و یا اشتغال کارگران یادشده در کارگاه‌های دیگر، مقرری بیمه بیکاری آنان قطع خواهد شد.

 

ارسال نظر