شناسه خبر : 5768

۳۸۳۲ نفر در سمنان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

 3832 نفر در سمنان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سه هزار و ۸۳۲ نفر در استان به دلایل مختلفی از جمله تعطیلی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان افزود: در سال 96 تعدیل نیرو در 37 بنگاه اقتصادی استان سمنان انجام شد که در پی آن سه هزار و 500 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای سال 97 هم تعداد واحدهای صنعتی استان سمنان که تعدیل نیرو کردند 34 واحد بود که مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری با افزایش چند درصدی به نسبت سال 96 به سه هزار و 832 نفر رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: 11 مورد در سال 97 اجتماع کارگری در استان سمنان گزارش شد که این رقم به نسبت سال های گذشته با توجه به ارتقا فرهنگ جامعه کارگری کاهش چشمگیری داشته است.

غنیان ادامه داد: در سال 97 چهار هزار و 71 مورد دادخواست اختلاف کاری بین کارگر و کارفرما در استان سمنان به ثبت رسید که این رقم به نسبت سال 96 هشت درصد افزایش یافت.

غنیان اضافه کرد: توجه به مقوله رونق تولید برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی برای سال 98 به معنی واقعی در دستور کار بخش خصوصی و مسئولان مربوط قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این اداره کل با تمام توان در کنار کارگران استان است و با تلاش و هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی می توان از تعدیل نیرو در بنگاه اقتصادی سمنان جلوگیری کرد.

 نرخ بیکاری در استان با بیش از 702 هزار نفر جمعیت در حدود 6.6 است؛ در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

 

ارسال نظر