شناسه خبر : 5752

هیچ تفاوتی بین زمین‌های بیمه شده و نشده خوزستانی برای جبران خسارت سیل وجود ندارد

هیچ تفاوتی بین زمین‌های بیمه شده و نشده خوزستانی برای جبران خسارت سیل وجود ندارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:هیچ تفاوتی بین اشخاصی که زمین‌های خود را بیمه کرده‌اند با کسانی که زمین‌هایشان بیمه نیست وجود ندارد لذا بر این اساس، وزرات جهادکشاورزی یک متوسط قیمتی را در راستای جبران خسارت کشاورزان آسیب‌دیده در نظر گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران در رابطه با روند پرداخت خسارات سیل به کشاورزان خوزستانی، اظهار کرد: دولت در برنامه خود دارد تا تمام خسارات ناشی از سیلاب اخیر را به کشاورزان پرداخت کند و در این پرداختی‌ها هیچ تفاوتی بین اشخاصی که زمین‌های خود را بیمه کرده‌اند با کسانی که زمین‌هایشان بیمه نیست وجود ندارد لذا بر این اساس، وزرات جهادکشاورزی یک متوسط قیمتی را در راستای جبران خسارت کشاورزان آسیب‌دیده در نظر گرفته است که باتوجه به اینکه هنوز به تصویب نرسیده، امکان اعلام قیمتی وجود ندارد.

وی افزود: صحبت‌هایی با بانک و صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته است تا سیکل بررسی و ارزیابی معمول تعیین خسارت‌ها که در سال‌های گذشته انجام می‌گرفت حذف شود زیرا در این شرایط سیلاب ، بررسی میدانی  اراضی کشاورزی جهت برآورد میزان خسارات مقدور نیست.

چنگلوایی عنوان کرد: براساس تاکیدات دولت،کشاورزان خوزستانی،هیچ دغدغه‌ای در بحث جبران خسارت نداشته باشند زیرا خسارت وارد شده به آن‌ها پرداخت خواهد شد و هیچ گونه جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: مقرر شد تا در بحث برآورد خسارت در بخش کشاورزی بسیاری از فرایندها حذف شود چرا که در این شرایط، جان کشاورزان در اولویت است و سازمان جهادکشاورزی معتقد است اراضی که به زیر آب رفته‌اند خسارت 100درصدی را متحمل شده‌اند.

 22فروردین ماه، وزیر جهاد کشاورزی کشور اعلام کرد که از روز شنبه مورخ ۲۴ فروردین ماه خسارت آن دسته از کشاورزان خوزستانی که مزارع خود را بیمه کرده بودند، پرداخت خواهد شد و رای آن دسته از کشاورزانی که مزارع آن ها بیمه نشده است، با پیشنهاداتی که وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارائه داده، پس از تصویب نسبت به پرداخت خسارت بصورت بلاعوض و وام های قرض الحسنه اقدام خواهد شد.

ارسال نظر