قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ + جدول

قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ + جدول

هر ساله با ابلاغ نرخ دیه‌های جدید از سوی قوه قضائیه، قیمت بیمه‌های شخص ثالث که از جمله بیمه‌های اجباری در کشور است افزایش می‌یابد؛ اما این نرخ در سال ۹۸ چقدر است؟

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اقتصاد ۲۴، شورای عالی بیمه مطابق همه ساله، نرخ حق بیمه شخص ثالث را اعلام کرده و مطابق آنچه در اطلاعیه این شورا مطرح شده، نرخ این بیمه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که این ۱۵ درصد محل ابهام است و این مسئله را می‌توان با مقایسه قیمت‌های سال ۹۷ با سال ۹۸ متوجه شد.

به طور مثال قیمت بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر پراید و پیکان در سال ۹۷ بدون هیچ گونه تخفیف بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین دارندگان بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر تیبا، پژو، سمند، زانتیا، L90 و سایر خودروهای چهار سیلندر که سال ۹۷ برای خودروی بدون تخفیف خود باید یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند امسال باید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازند که این مسئله نشان دهنده افزایش بیش از ۳۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ دارد.

در جدول زیر نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ را مشاهده می‌کنید:

ارقام درج شده در جدول به تومان است.

لازم به توضیح است که در بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای بالای ۱۵سال سن، برای هر سال دو درصد و حداکثر ۲۰ درصد اضافه نرخ اعمال می‌شود.

ارسال نظر