شناسه خبر : 5735

۱۸۹ میلیارد ریال غرامت برای کشاورزان خراسان جنوبی برآورد شده است

۱۸۹ میلیارد ریال غرامت برای کشاورزان خراسان جنوبی برآورد شده است

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ سرما، یخبندان، تگرگ، طوفان و سیلاب بیشترین خسارت را به کشاورزان استان وارده کرده است که در مجموع ۱۸۹ میلیارد ریال غرامت برای کشاورزان برآورد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، جواد غنچه ، اظهار داشت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ میزان ۱۸۹ میلیارد ریال غرامت برای کشاورزان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش زیادی داشته است و بخشی از این مبلغ پرداخت و ۳۸ میلیارد ریال هنوز پرداخت نشده است.

وی از بستن ۵۳ هزار فقره قرارداد بیمه در این مدت خبر داد و افزود: بیش از ۳۱ هزار پرونده منجر به تشکیل پرونده خسارت شد و بیشترین پرداختی‌ها در بخش باغی با ۱۳۳ میلیارد ریال، بخش زراعی ۲۷ میلیارد ریال و محصولات دامی ۲۶ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: بیشترین عوامل خسارت‌زا سرما، یخبندان، تگرگ، طوفان و سیلاب بوده است که خسارات سال زراعی۹۷-۹۶نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل افزایش زیادی دارد.

غنچه تصریح کرد: قبل از فروردین ۹۸ در شهرستان‌های طبس، سربیشه، فردوس، نهبندان، سیل در بخش زراعی و باغی خسارتی به میزان ۴۳ میلیارد ریال وارد کرد که پس از اتمام برداشت محصولات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 


 

ارسال نظر