شناسه خبر : 5716

کاهش ریسک ، هدف صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی است

کاهش ریسک ، هدف صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی است

دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی به منظور کاهش ریسک فعالیت‌های معدنی تاسیس شده است و طبیعتا دارندگان معدن ،گسترش فعالیت بیمه‌ای به حوزه پر ریسک اکتشاف را خواستارند؛ بنابراین صندوق بیمه به دلیل محدودیت منابع با مشکلات بسیاری روبه رو است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از عصر اقتصاد ، سعید عسکرزاده در خصوص راهکار کاهش مشکلات صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی، ادامه داد: اولین اقدام تقویت مالی و سرمایه ای صندوق است تا بهتر بتواند ریسک های معادن را پوشش دهد.

دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: باتوجه به شرایط فعلی، مهمترین موضوع توجه به تامین منابع مالی برای حوزه اکتشاف است. صندوق باید با مدیریت و افزایش منابع، تعداد بیشتری از معادن را تحت پوشش قراردهد.

وی خاطر نشان کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی به صورت کاملا دولتی بوده و نیازمند حمایت مالی دولت است و خوشبختانه در سال های اخیر به دلیل حمایت های بیشتر دولت ، سرمایه صندوق افزایش یافته است.

عسکر زاده در خصوص ضرورت طراحی بیمه نامه‌های جدید برای حمایت از انجمن سنگ آهن ایران، گفت: بسیاری از معادن تحت پوشش بیمه حوادث هستند؛ بنابراین ماهیت بیمه اقتضا می‌کند یک تعریف مشخصی در بخش‌های مختلف براساس فعالیت‌ها داشته باشیم تا بیمه‌های تجاری بتوانند به صورت مشخص و متفاوت از سایر بخش‌ها ،پوشش‌های بیمه‌ای را گسترش دهند.

به گفته دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران، صنعت بیمه با طراحی بسته های حمایتی خاص خدمات بهتری را باید در این بخش ارائه کند.

عسکرزاده با اشاره به همکاری سازمان تامین اجتماعی با انجمن سنگ آهن ایران، تصریح کرد: در حوزه تامین اجتماعی مسئله خاصی نبوده و مجموعه شرکت‌ها و اعضای ما تاکنون مشکلی را ارجاع نداده‌اند.
وی افزود: شرکت‌های سنگ آهن به دلیل وسعت و شناخته شدن مجموعه‌ها مستقیما با سازمان تامین اجتماعی به حل و فصل مشکلات خود می‌پردازند.
دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران درخصوص ایجاد دفتر حل و فصل اختلافات بیمه‌ای اتحادیه با سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: باتوجه به مشخص نبودن کارکرد ایجاد این دفتر، بنده اعتقادی به این موضوع ندارم. بنابراین نباید به جای متمرکز شدن به حل مسائل با روش‌های دیگری مانند افزودن نظام‌ها ، ساختارها و بروکراسی جدید و ایجاد یک واحد دیگری مشکلات را برطرف کنیم.
وی گفت: انجمن در سال 91 تاسیس و بالغ بر 90 درصد سنگ آهن کشور توسط اعضای آن تولید می‌شود و کمتر مجموعه‌ای را می‌توان یافت که این حجم از پوشش را داشته باشد.
عسکرزاده ادامه داد: بیشترین فعالیت انجمن سنگ آهن ایران در حوزه سنگ آهن، کنستانتره و گندله است. صادرکننده‌ای که محصول‌های ذکر شده را صادر می‌کند، می‌توانند عضو این انجمن شود.
ارسال نظر