شناسه خبر : 5704

بیمه آماده پرداخت خسارت واحدهای مسکونی ایثارگران است

بیمه آماده پرداخت خسارت واحدهای مسکونی ایثارگران است

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تیم‌های ساماندهی شده از امروز سه شنبه برای ارزیابی و برآوردهای ریالی خسارات ناشی از سیل به خانواده های شهدا و ایثارگران به استان‌های سیل زده کرمانشاه و ایلام اعزام می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، منصور میرمرادی افزود: از آنجا که تقریبا خسارات ناشی از سیل در این دو استان مشخص شده است، تیم‌های کارشناسی را به این مناطق اعزام می‌کنیم تا هم مشکلات ناشی از سیل برای ایثارگران شناسایی شود و هم بتوانیم ارزیابی دقیق از میزان خسارات سیل را برای واحدهای مسکونی خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان رانش زمین در مناطق سیل زده وجود دارد، ارزیابی واحدهای مسکونی و تعیین میزان خسارت از سوی بیمه‌ها را به بعد از شرایط نرمال در مناطق واگذار کرده‌ایم تا بتوانیم این خسارات را به طور دقیق و کارشناسی ارزیابی کنیم.

میرمرادی ادامه داد: در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به دلیل اینکه هنوز خطر سیل وجود دارد، فعلا کارشناسان ارزیاب فقط برای برآورد اولیه به این مناطق اعزام شده‌اند و پس از شرایط طبیعی در این استان‌ها نیز تیم های کارشناسی به این استان ها اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: نظر ما این است که نباید هیچ عجله‌ای در بررسی و ارزیابی واحدهای مسکونی ایثارگران داشته باشیم تا شرایط نرمالی در این مناطق ایجاد شود زیرا ممکن است حتی به خاطر رانش زمین میزان خسارات ناشی از سیل در این مناطق بیشتر هم بشود.

میرمرادی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر شرایط دیگر استان‌های سیل زده عادی شود تا بتوان برای رفع مشکلات خانوارهای سیل زده تلاش جدی داشت. اگر چه تمام تلاش مسئولان ارزیابی بهتر و رسیدگی مطلوب تر به افراد سیل زده در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه با مذاکراتی که با بیمه انجام شده است، مشکلی برای پرداخت خسارت واحدهای مسکونی وجود ندارد، افزود: بیمه به محض ارزیابی دقیق میزان خسارت واحدهای مسکونی ایثارگران، آماده پرداخت به افراد خسارت دیده از سیل است.

وی معتقد است با توجه به اینکه واحدهای مسکونی ایثارگران تا سقف 35 میلیون تومان بیمه است، باید همه مردم نسبت به بیمه کردن منازل و اثاثیه خود گام مهمی در راستای جبران خسارت ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه بردارند و باید تلاش کرد تا فرهنگ بیمه در جامعه نهادینه شود.

به گفته میرمرادی، تاکنون هزار و 314 واحد مسکونی متعلق به ایثارگران در مناطق سیل زده کشور خسارت دیده است. در استان لرستان 514 خانوار، استان گلستان 500 خانوار، استان ایلام 260 خانوار و استان مازندران 40 خانوار به دلیل بارش‌های فراوان و سیل شدید خسارت به واحدهای مسکونی آنها وارد شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ممکن است بیش از 2 هزار یا 2 هزار و 500 خانوار متاثر از سیل شده باشند که احتمالا برآورد خسارت ریالی آن 65 میلیارد تومان است. همچنین 17 گلزار شهدا در استان‌های سیل زده کشور خسارت دیده است که باید این گلزارهای شهدا بازسازی شود.

به گفته میرمرادی از میان 70 کشته شده حوادث سیل امسال کشور هیچ یک از ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان نیستند. اما به خاطر خسارات فراوان سیل همه مدیران بنیادشهید استان‌های مختلف کشور به صورت آماده باش هستند تا خدمات رسانی مطلوبی به آسیب دیدگان ناشی از سیل ارائه شود.

 


 

ارسال نظر