شناسه خبر : 5700

بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان مهاباد ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه کرد

بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان مهاباد 420 میلیارد ریال هزینه کرد

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: این نهاد امسال ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، فیصل رسولی افزود: هزینه‌های بیمه سلامت در این شهرستان طی سال ۱۳۹۶ نیز ۳۹۰ میلیارد ریال بود که بخشی از مطالبات مراکز طرف قرارداد این بیمه در سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل روستاییان، همگانی، کارمندان، ایرانیان و سایر اقشار قرار دارند.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۷۳ هزار نفر عضو صندوق روستاییان و ۵۶ هزار نفر نیز عضو صندوق بیمه همگانی هستند که تنها هزینه صدور یا تعویض دفترچه از آنها اخذ می شود.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: ۱۲ هزار نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولت، سه هزار و ۱۰۰ نفر عضو صندوق بیمه ایرانیان و سه هزار و ۴۰۰ نفر نیز عضو صندوق سایر اقشار این بیمه هستند.

رسولی بیان کرد: در این شهرستان همچنین ۳۲۰ نفر تحت عنوان بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام هزینه‌های درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری بیمه سلامت با تمام داروخانه های مهاباد گفت: بیمه سلامت با ۲۸ واحد داروخانه این شهرستان در تامین داروی مورد نیاز بیمه شدگان نیز همکاری دارد .

ارسال نظر