شناسه خبر : 5696

بیمه منازل مسکونی روستاییان برای جبران خسارت بلایای طبیعی ضروری است

بیمه منازل مسکونی روستاییان برای جبران خسارت بلایای طبیعی ضروری است

استاندار سمنان بابیان اینکه بیمه منازل مسکونی روستایی برای جبران خسارت بلایای طبیعی ضروری است، گفت: این امر به کاهش آلام و مشکلات بخش روستایی استان بسیار کمک می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، علیرضا آشناگر در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به میزبانی دفتر خود بابیان اینکه بیمه منازل مسکونی روستاییان برای جبران خسارت بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله ضروری است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا فرمانداران و دهیاری‌ها برای کاهش آلام و مشکلات بخش روستایی هنگام وقوع بحران در این راستا بیشتر تلاش کنند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد در بیمه منازل مددجویان شهری و روستایی پیشرو بوده است، اضافه کرد: می‌بایست فرمانداران با الگو گرفتن از رویه کمیته امداد این مهم را در بین روستاهای سطح استان سمنان نهادینه کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه نباید اجازه ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌هیچ‌وجه داده شود، ابراز داشت: خانه‌های روستایی می‌بایست با استحکام و مقاومت لازم ساخته و بیمه شوند تا در مواقع بحران شاهد کمترین آسیب و خسارت به بخش روستایی باشیم.

آشناگر تصریح کرد: در بیمه کردن منازل مسکونی روستایی علاوه بر فرمانداران، بخشداران و دهیاری‌ها می‌بایست خود مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند و برای کاهش خسارات سیلاب از هم‌اکنون برای استحکام بناهای ساختمانی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر