شناسه خبر : 5691

صنعت بیمه در پوشش فعالیت‌های بین المللی ناتوان است

صنعت بیمه در پوشش فعالیت‌های بین المللی ناتوان است

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، قدیمی‌ترین تشکل بخش معدن و صنایع معدنی است. این اتحادیه در سال ۱۳۶۵ به نام اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کانی غیر فلزی تأسیس و از سال ۱۳۷۰ با نام فعلی مشغول به فعالیت شده است. گفتنی است که عمده فعالیت این اتحادیه در زمینه بازرگانی، معادن و صنایع معدنی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از عصر اقتصاد ، کامران وکیل، دبیراتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: شرکت های زیر مجموعه اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات معدنی ایران به صورت مستقل به فعالیت‌های بیمه‌ای پرداخته و اتحادیه در این خصوص هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد.

وی در خصوص ارائه محصولات جدید بیمه‌ای ، افزود: متاسفانه به دلیل نابسامانی موجود در اقتصاد کشور ،توجه چندانی به فعالیت‌های بیمه‌ای نمی‌شود. صنعت بیمه باید  از سرمایه‌های موجود حمایت کند تا زمانی که ارزش دارایی فرد از بین می‌رود، شرکت‌های بیمه بتوانند پاسخگو باشند که متاسفانه  در ایران چنین فضایی حاکم نیست.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی ایران تصریح کرد: اتحادیه صادرکنندگان و تولید‌کنندگان محصولات معدنی ایران به دلیل ضعف و عملکرد نامناسب شرکت‌های بیمه، اعتقادی به بیمه در اتحادیه خود ندارد.

به گفته وکیل، عملکرد شرکت های بیمه در سطح بین المللی بسیار ضعیف است و در زمان بروز حوادث، صنعت بیمه نقش موثری ایفا نمی‌کند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی ایران اظهار کرد: در ایران، اقتصاد، نظام بانکی و صنعت بیمه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی افزود: به دلیل قطع ارتباط با سایر کشورها ، اقتصاد ایران به صورت محدود در داخل کشور فعالیت می‌کند. اگر صادرکننده‌ای دریک بندر اروپایی دچار خسارت شود ، به دلیل عقب ماندگی صنعت بیمه حداقل 6 ماه زمان لازم است  تا خسارت را  دریافت کند.به گفته وکیل، به دلیل ضعف ومشکلات صنعت بیمه نمی‌توان انتظار اقدام  شایسته‌ای در عرصه بین‌المللی داشت.
دبیراتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی ایران درخصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی،گفت: سازمان تامین اجتماعی ارگان ورشکسته‌ای بوده که با دریافت حق بیمه بیشتر و ارائه خدمات کمتری تا حدودی باید از بحران خارج شود.
وکیل بیان کرد: در نظام پزشکی، مهندسی و اتاق بازرگانی و غیره به دارندگان کارت بازرگانی، بیمه تکمیلی ارائه می‌شود. در صورتی که در ایران بر خلاف سایر کشورهای دنیا حدود 30 درصد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که باید خدمات تکمیلی ارائه کند.
وی افزود: در دنیا حدود 18 درصد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که در مقابل تمام خدمات بهداشتی، روانی، سفر، فیزیکی و پزشکی را دریافت می‌کنند.

به گفته وکیل، در ایران همخوانی نداشتن میزان حق بیمه پرداختی و خدمات دریافتی از سازمان تامین اجتماعی، نوعی ظلم برای افراد جامعه به حساب می آید.

ارسال نظر